Close

Login

Close

Εγγραφή

Close

Lost Password

Συνδέεται με:

Vampire: The Masquerade – Swansong | Review

Ίσως τελικά οι βρικόλακες ντετέκτιβ να ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόμασταν.

Ο τεράστιος κόσμος του World of Darkness βρίσκει ολοένα και πιο συχνά πλέον τον δρόμο του προς τις αγαπημένες μας gaming κονσόλες, και έχοντας κάνει μια αρκετά δυναμική αρχή με το Vampire: The Masquerade – Redemption για τους υπολογιστές τον Ιούνιο του 2000, κατάφερε να μας προσφέρει μέχρι σήμερα μια πληθώρα τίτλων βασισμένων σε αρκετά παρακλάδια του κόσμου αυτού, όπως το Werewolf: The Apocalypse, το Hunter: The Reckoning, το Wraith: The Oblivion και φυσικά το Vampire: The Masquerade. Κάθε ένας από αυτούς τους κόσμους δίνει την δυνατότητα στους παίκτες να υποδυθούν και εν τέλη να καταλάβουν καλύτερα το πρωταγωνιστικό “είδος” του κάθε παρακλαδιού, και συγκεκριμένα τους λυκανθρώπους, τους κυνηγούς, τα φαντάσματα και τους βρικόλακες, και να πάρουν μέρος στον αιώνιο πόλεμο μεταξύ τους, είτε όντως πολεμώντας είτε με πιο έμμεσους, υποχθόνιους και εν μέρη πολιτικούς τρόπους. Η πιο πρόσφατη προσθήκη στην World of Darkness σειρά μας προσφέρει μια αρκετά δυνατή γεύση από το δεύτερο είδος του πολέμου αυτού, και ακούει στην ονομασία Vampire: The Masquerade – Swansong.

Ο εν λόγω narrative RPG τίτλος από την Big Bad Wolf Studio αποφάσισε να βυθίσει τους παίκτες στον γεμάτο αιμοβόρα αλλά εξαιρετικά ανθρωπόμορφα πλάσματα κόσμο με μια αρκετά διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τους υπόλοιπους τίτλους, καθώς δεν προσφέρει στους παίκτες καθόλου δράση, αλλά μόνο αμέτρητες επιλογές διαλόγων και ατελείωτη εξερεύνηση, θυμίζοντας αρκετά τα Disco Elysium και 13 Sentinels. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως ο τίτλος δεν περιλαμβάνει καθόλου δράση, αντιθέτως έχει αρκετά δυνατές και αιματοβαμμένες στιγμές, απλώς οι στιγμές αυτές δεν σχηματίζονται χάρη στα δάχτυλα των παικτών αλλά χάρη στις επιλογές τους. Και η παραμικρή επιλογή απαιτεί σκέψη και σύνεση, καθώς μπορεί είτε να καταστίσει αδύνατη την συλλογή σημαντικών στοιχείων, είτε να αλλάξει σε μεγάλο βαθμό την έκβαση της ιστορίας. Ποια είναι όμως η ιστορία αυτή;

Το Vampire: The Masquerade – Swansong μας μεταφέρει στην Βοστώνη στο όχι και τόσο μακρινό 2019, όπου μια σειρά από βρικόλακες αναγκάζονται να μαζευτούν στην πολυτελή βάση της Camarilla μετά από μια λουσμένη με αίμα επίθεση που διεξάχθηκε εναντίων των μελών της. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους αρπάζουν η Emem, η Leysha και ο Galeb και, εκτελώντας τις οδηγίες της Hazel Iversen, της αρχηγού της Camarilla, αναλαμβάνουν την διαχείριση της κρίσης και την διαλεύκανση των γεγονότων, με τον κάθε έναν από αυτούς να ακολουθούν διαφορετικά μονοπάτια. Η Leysha για παράδειγμα, οδηγείται στο ίδιο το σημείο της σφαγής, το βρικολακίσιο πάρτι δηλαδή που είχε προγραμματιστεί για εκείνο το βράδυ, αλλά και σε άλλα σημεία της πόλης όπου ανήκουν στην Camarilla, ο Galeb ψάχνει απαντήσεις διεισδύοντας στις πιο επικίνδυνες εγκαταστάσεις των εχθρών, ενώ η Emem αναλαμβάνει τα ταξίδια στις βάσεις των βρικολάκων που δεν ανήκουν στην Camarilla, με σκοπό την επισύναψη χρήσιμων και στρατηγικών συμφωνιών.

Οι ιστορίες αυτές εναλλάσσονται συνεχώς, με τους πρωταγωνιστές να παίρνουν τα ηνία εναλλάξ ώστε να μας προσφέρουν συνεχώς μια φρέσκια εμπειρία, και χωρίζονται σε σκηνές για την καλύτερη κατανόησή μας. Οι σκηνές αυτές έχουν όμως και έναν δεύτερο, ακόμη πιο χρήσιμο και ευχάριστο σκοπό, και συγκεκριμένα το υψηλό replayability του τίτλου, το οποίο μας δίνει την δυνατότητα ακόμη και πριν τερματίσουμε τον τίτλο να επισκεφτούμε οποιαδήποτε σκηνή που έχουμε ολοκληρώσει, είτε για να αλλάξουμε κάτι που δεν μας άρεσε στο τρέχον save μας είτε για να δούμε την έκβαση των υπόλοιπων διαθέσιμων επιλογών σε κάποιο νέο save χωρίς να διακινδυνεύσουμε την μέχρι τώρα πορεία μας. Και αυτή η δυνατότητα μας είναι πολύ χρήσιμη, καθώς όπως είπαμε και νωρίτερα, οι επιλογές είναι κάτι παραπάνω από άφθονες.

Για την εξιχνίαση λοιπόν των όσων συνέβησαν αλλά και την αντιμετώπιση των όσων έπονται, οι πρωταγωνιστές μας θα αναγκαστούν να εμπλακούν σε μια πληθώρα συζητήσεων, είτε για να βρουν στοιχεία είτε για να πείσουν κάποιον να κάνει κάτι για αυτούς. Στις συζητήσεις αυτές θα μπορέσουν να διαλέξουν ανάμεσα σε διάφορες επιλογές ερώτησης/απάντησης, με την κάθε επιλογή να έχει θετική ή αρνητική έκβαση, ενώ για να σιγουρέψουν το αποτέλεσμα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάποια από τα ειδικά προσόντα τους. Για να μπορέσουν όμως τα να χρησιμοποιήσουν, θα πρέπει ξοδέψουν πόντους είτε θέλησης είτε πείνας (ανάλογα με το αν το προσόν αυτό θεωρείται ανθρώπινο ή βρικολακίσιο), και να καταφέρουν τελικά να επιβληθούν επί του συνομιλητή τους. Αυτό θα κριθεί από τους πόντους που έχουν διαθέσιμους για το κάθε προσόν, καθώς μπορεί ο συνομιλητής τους να έχει παραπάνω πόντους από αυτούς και να μην πειστεί από αυτά που έχουν να του πουν, ενώ αν προκύψει ισοβαθμία, ένα υποτυπώδες ζάρι θα κρίνει τον νικητή της συζήτησης ανάλογα με το ποσοστό επιτυχίας.

Πως όμως οι παίκτες θα μπορέσουν να εξασφαλίσουν την νίκη τους; Αναβαθμίζοντας φυσικά το εκάστοτε προσόν. Όπως συμβαίνει και στα επιτραπέζια RPG παιχνίδια, κάθε χαρακτήρας κατέχει ένα δικό του “φυλλάδιο” ικανοτήτων, και ανάλογα με τα XP points που συλλέγουν, μπορούν να αναβαθμίσουν όποια ικανότητα αυτοί θέλουν. Οι ικανότητές τους χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, τα Attributes/Skills και τα Disciplines, με τα Disciplines να θεωρούνται λίγο πιο άμεσες ικανότητες, ενώ τα Skills να βοηθούν περισσότερο στις συζητήσεις αλλά και την πιο εύκολη εξερεύνηση του κόσμου. Προσωπικά, το γεγονός πως και οι δύο κατηγορίες απαιτούν το ίδιο είδος xp πόντων ενώ βρίσκονται σε διαφορετικές σελίδες μοιάζει κάπως ανούσιο, καθώς μπορεί να συγχίσει χωρίς λόγο τους παίκτες, κάνοντας το level up σύστημα λίγο πιο περίπλοκο από όσο θα έπρεπε, μόλις όμως το συνηθίσει κάποιος γίνεται αρκετά απλό.

Για να μαζέψουν τους εν λόγω xp πόντους οι παίκτες θα πρέπει να κάνουν όσα περισσότερα μπορούν κατά την διάρκεια της κάθε σκηνής. Αυτό σημαίνει να μιλήσουν σε όσους περισσότερους -ανθρώπους και μη- μπορούν, να συλλέξουν όσα περισσότερα στοιχεία μπορούν και να ξεκλειδώσουν όλες τις πόρτες, τους υπολογιστές, τα χρηματοκιβώτια και ότι άλλο απαιτεί έρευνα. Και, παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου σας θα αποτελείται από την συλλογή φαινομενικά άχρηστων στην έρευνά σας εγγράφων (που ωστόσο σχηματίζουν μια πολύ πιο ξεκάθαρη εικόνα των γεγονότων που οδήγησαν στα όσα έχετε να αντιμετωπίσετε), ένα αρκετά γενναίο μέρος τους κρύβουν σημαντικούς κωδικούς και άλλα στοιχεία που θα σας βοηθήσουν να βρείτε αυτό που ψάχνετε, ή ακόμη και αρχεία από την ίδια την Camarilla που συλλέγοντάς τα βοηθάτε στην προστασία της.

Πέρα όμως από όλα τα προαναφερθέντα προσόντα, ο κάθε χαρακτήρας είναι εφοδιασμένος με τις δικές του ξεχωριστές ικανότητες. Ο Galeb για αρχή μπορεί να βλέπει την αύρα των γύρω όντων, ώστε να γνωρίζει αν είναι άνθρωποι, βρικόλακες ή κάτι άλλο, η Emem μπορεί να κάνει μικρής αποστάσεως teleport σε συγκεκριμένα σημεία, και η Leysha μπορεί να γίνεται αόρατη, αλλά και να αλλάζει την μεταμφίεσή της (τόσο στον ρουχισμό όσο και σε ολόκληρο το σώμα της). Όλες αυτές οι ικανότητες, μαζί με τα Disciplines, όπως αναφέραμε και νωρίτερα, απαιτούν πόντους πείνας, δηλαδή αυξάνουν την πείνα των χαρακτήρων μας. Για να αποφύγουμε λοιπόν μια κατάσταση υπερβολικής πείνας όπου οι βρικόλακές μας γίνονται απρόβλεπτοι, θα πρέπει να τους επιτρέψουμε να φάνε, και φυσικά ξέρετε τι σημαίνει αυτό. Ανάμεσα στους χρήσιμους συνομιλητές υπάρχουν και αρκετοί “αναλώσιμοι” άνθρωποι, ή αλλιώς vessels όπως αποκαλούνται από τους βρικόλακες, από τους οποίους μπορείτε να τραφείτε, η πράξη αυτή ωστόσο απαιτεί προσοχή καθώς μια λάθος κίνηση μπορεί να εγείρει υποψίες. Για να μπορέσετε λοιπόν να τραφείτε άφοβα, θα πρέπει πρώτα να εντοπίσετε ένα ασφαλές δωμάτιο μακριά από τα βλέμματα των υπολοίπων και μετά να δελεάσετε το δόλωμά σας να σας ακολουθήσει. Μετά, κατά την διάρκεια του “κολατσιού” σας, θα πρέπει να ελέγξετε για πόση ώρα του ρουφάτε το αίμα, καθώς αν το κρατήσετε παραπάνω το vessel σας μπορεί να πεθάνει, εγείροντας για ακόμη μια φορά τις υποψίες εναντίον σας.

Ένα ακόμη ευχάριστο χαρακτηριστικό του τίτλου είναι το γεγονός πως δεν σε παίρνει ποτέ από το χέρι για να σε οδηγήσει εκεί που πρέπει να πας. Δεν υπάρχει χάρτης, δεν υπάρχουν waypoints, αλλά μόνο το quest που ενημερώνεται αρκετά σπάνια. Η έρευνα λοιπόν αποκτά αμέσως ένα πιο φυσικό ύφος, και προτρέπει τους παίκτες να σκεφτούν σαν πραγματικοί ντετέκτιβ. Το ίδιο ισχύει και για τα μεμονωμένα στοιχεία και αρχεία που θα συλλέξουν, γιατί ποτέ δεν αναφέρουν αν το στοιχείο αυτό θα τους είναι χρήσιμο ή όχι, κάνοντάς τους να κρίνουν αυτοί τι από αυτά που συλλέξαν είναι σημαντικά και που ακριβώς θα τα χρησιμοποιήσουν.

Περνώντας λοιπόν στα τεχνικά χαρακτηριστικά του τίτλου, το Vampire: The Masquerade – Swansong δυστυχώς υποφέρει από διάφορα προβλήματα. Οπτικά, παρόλο που καταφέρνει να επισκιάζει σε μεγάλο βαθμό άλλους τίτλους του World of Darkness κόσμου όπως το Werewolf: The Apocalypse – Earthblood, δυσκολεύεται να σταθεί αντάξιο δίπλα στους AAA τίτλους της PS5 εποχής. Αυτό δεν συμβαίνει λόγω του περιβάλλοντος, το οποίο είναι παραδόξως όμορφο, αλλά λόγω των χαρακτήρων που ενώ είναι αρκετά ιδιαίτεροι και ενδιαφέροντες σχεδιαστικά, φαίνονται θολοί και κάπως ξεπλυμένοι.

Το πρόβλημα αυτό επιβαρύνει σημαντικά και ο ίδιος ο τεχνικός τομέας, καθώς αρκετά από τα textures αργούν να φορτώσουν, κυρίως στα πρόσωπά τους (όπως τα φρύδια και τα μάτια τους) ενώ πολλές φορές τα μοντέλα χαρακτήρων μοιάζουν λες και παθαίνουν στιγμιαίους σπασμούς, με την πλειοψηφία των συμβάντων αυτών να γίνονται κατά την διάρκεια των συζητήσεων. Ευελπιστούμε φυσικά τα προβλήματα αυτά να επιλυθούν σε κάποιο μελλοντικό update, για την ώρα όμως δυσκολεύουν και κουράζουν αρκετά το μάτι.

Τέλος, ο ακουστικός τομέας θα μπορούσε επίσης να δεχθεί μερικές βελτιώσεις. Πέρα από το voice acting, που δεν μπορεί να αποφασίσει αν είναι καλό ή κακό (όλοι σχεδόν οι χαρακτήρες έχουν τις καλές και τις κακές στιγμές τους), και αρκετές φορές οι συνομιλίες είναι πιο αργές άπ’ όσο θα θέλαμε, μια κάπως ενοχλητική προσθήκη είναι η γωνία του ήχου. Αυτό σημαίνει πως αν ο χαρακτήρας που μιλάει δεν βρίσκεται εκείνη την στιγμή στο πλαίσιο της κάμερας, η φωνή του ακούγεται ξαφνικά πολύ πιο σιγά, ακόμη και αν είναι ακριβώς δίπλα στον χαρακτήρα με τον οποίον συνομιλεί. Με μια κατάλληλη διαχείριση το χαρακτηριστικό αυτό θα μπορούσε να καταστεί αρκετά εμβυθιστικό, για την ώρα όμως είναι ως επί το πλείστον ενοχλητικό.

Ο τίτλος μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της Nacon στην χώρα μας, AVE Tech, για τις ανάγκες του Review.


Ακολουθήστε το PSholics.gr σε Google News, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, και Twitch. ώστε να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα γύρω από το PlayStation!

Στηρίξτε το PSholics.gr, κάνοντας μια δωρεά, μέσω του PayPal.

Latest news
Ψηφοφορία

Είστε ικανοποιημένοι με τα δωρεάν παιχνίδια του PS Plus για τον μήνα Ιούλιο;

View Results

Loading ... Loading ...
Συνοψίζοντας

Vampire: The Masquerade – Swansong | Review

Εν κατακλείδι, το Vampire: The Masquerade – Swansong είναι ένας εξαιρετικός ντετέκτιβ τίτλος όσων αφορά το gameplay του, με ενδιαφέροντες χαρακτήρες, γραφικές εικόνες, άπλετα ερεθίσματα για σκέψη και γεμάτη ίντριγκες ιστορία, μερικά όμως σημαντικά τεχνικά προβλήματα ρίχνουν την αξία του παραπάνω από όσο θα έπρεπε. Αν λοιπόν σας αρέσει ο κόσμος του World of Darkness ή θέλετε να τον γνωρίσετε, ή έστω ψάχνετε έναν τίτλο για να ακονίσετε το μυαλό σας, το Vampire: The Masquerade – Swansong είναι ο κατάλληλος τίτλος για εσάς, ίσως όμως χρειαστεί να περιμένετε μέχρι να καταφθάσουν τα απαραίτητα updates για να το απολαύσετε στο έπακρο.

Βαθμολογία

8
Πάρα πολύ καλό

Θετικά:

  • Καλοσχεδιασμένοι και ιδιαίτεροι χαρακτήρες.
  • Άψογη μεταφορά του TTRPG είδους στις κονσόλες.
  • Ενδιαφέρουσα ιστορία.
  • Έξυπνο gameplay για όσους θέλουν να γίνουν ντετέκτιβ.

Αρνητικά:

  • Αρκετά τεχνικά ζητήματα στον οπτικό και ακουστικό τομέα.
  • Το "skill tree" μπορεί να φανεί αγχωτικό στην αρχή.

Share This Post

Like This Post

0

Δείτε επίσης

0
0
0

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Graphics
    0
    10
    Gameplay
    0
    10
    Longevity
    0
    10
    Thanks for submitting your rating!
    Please give a rating.

    Thanks for submitting your comment!