H Team Ninja παραμένει εδώ και χρόνια μια από τις πιο σταθερές αξίες της gaming βιομηχανίας, η οποία μάλιστα δεν φοβάται να πειραματιστεί σε κάθε νέο της παιχνίδι και να προσφέρει στον παίκτη την ίδια, δοκιμασμένη συνταγή από την εποχή του Ninja Gaiden, αλλά με διαφορετικούς μηχανισμούς. Αυτή τη φορά η Team Ninja επιστρέφει για λογαριασμό της Sony και του PlayStation 5, τολμώντας να κάνει ένα μεγάλο βήμα και να δοκιμάσει την τύχη της στην κατηγορία των open world τίτλων. Για να δούμε, θα τα καταφέρει;
Τα γεγονότα του Rise of the Ronin διαδραματίζονται στα τέλη του 18ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα κατά την διάρκεια του πολέμου Boshin, γνωστού και ως “Ο Ιαπωνικός Εμφύλιος Πόλεμος”. Η συγκεκριμένη εσωτερική αναταραχή ήταν ένας εμφύλιος πόλεμος στην Ιαπωνία που διεξήχθη από το 1868 έως το 1869 μεταξύ των δυνάμεων του κυβερνώντος shogunate Tokugawa και ορισμένων αντι-shogunate οικογενειών, οι οποίες δεν ήθελαν να πραγματοποιηθεί το άνοιγμα της Ιαπωνίας προς την Δύση. Η Team Ninja αφήνει πίσω το φανταστικό στοιχείο που χρησιμοποίησε στους προηγούμενούς της τίτλους και αντλεί την θεματολογία του Rise of the Ronin από αληθινά γεγονότα και πρόσωπα, που πρωταγωνίστησαν εκείνη την εποχή, δίνοντας μας την επιλογή να επιλέξουμε εμείς οι ίδιο με ποια πλευρά θα συμμαχήσουμε και να καθορίσουμε την πορεία της χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Και αν σε όλα τα παραπάνω η Team Ninja παίρνει άριστα, αφού καταφέρνει να αποτυπώσει τέλεια στο αγαπημένο μας χόμπι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες περιόδους στην ιστορία της ανθρωπότητας, εκεί που μας τα χαλάει είναι η επιλογή του βασικού μας χαρακτήρα, ο οποίος είναι παντελώς αδιάφορος. Αξίζει να αναφερθεί πως τον χαρακτήρα σας μπορείτε να τον παραμετροποιήσετε και να να τον φτιάξετε όπως εσείς θέλετε, ενώ δεν μπόρεσα να καταλάβω για ποιον λόγο καλούμαστε να επιλέξουμε φωνή για αυτόν, όταν ο ίδιος δεν μιλάει καθόλου στο παιχνίδι.
Η Team Ninja δεν θεωρείται άδικα “μανούλα του είδους” και εξαίρεση σε αυτό το κομμάτι δεν θα μπορούσε να αποτελεί το Rise of the Ronin. Το σύστημα μάχης του δανείζεται αρκετά στοιχεία από την σειρά Nioh, όπου ο χαρακτήρας μας βασίζεται πάνω σε τέσσερα στατιστικά στοιχεία, αυτά των Attack, Dexterity, Charisma και Intelligence. Κάθε ένα από αυτά αξιοποιεί διαφορετικά ορισμένα είδη όπλων ενώ κάθε είδος όπλου έχει και διαφορετικό martial skill, ορισμένες ειδικές κινήσεις δηλαδή που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μέσα στην μάχη. Τέλος, σε ακόμη έναν τίτλο της Team Ninja συναντάμε τα “Stances”, τις θέσεις μάχες δηλαδή που μπορεί να έχει ο χαρακτήρας μας.
Σημαντικός παράγοντας για την έκβαση μιας μάχης, αποτελεί το Ki, το stamina δηλαδή του χαρακτήρα μας. Οποιαδήποτε κίνηση επιλέξετε να κάνετε, είτε αυτή είναι ένα απλό dodge είτε κάποιο martial skill θα πρέπει να την σκεφτείτε πολύ καλά, καθώς αποτελεί το πιο ζωτικό μέρος του συστήματος μάχης του Rise of the Ronin. Όσοι έχετε ασχοληθεί στο παρελθόν και με τα υπόλοιπα παιχνίδια της Team Ninja (Nioh, Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin, Wo Long: Fallen Dynasty) θα γνωρίζετε ήδη πως για να είστε εσείς αυτός που θα βάλει το κατάνα πίσω στην θήκη του στο τέλος κάποιος μονομαχίας, δεν αρκεί μόνο η επίθεση, αλλά και η άμυνα. Η πιο σημαντική λεπτομέρεια στο σύστημα μάχης είναι για ακόμη μια φορά το parry, το οποίο λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που το γνωρίσαμε στα Sekiro: Shadows Die Twice και Wo Long: Fallen Dynasty. Εάν καταφέρετε και κάνετε deflect ολόκληρο το combo του εχθρού και όχι μόνο την πρώτη επίθεση, ο εχθρός θα ξεμείνει από stamina και θα γίνει ευάλωτος σε ένα θανατηφόρο χτύπημα. Αναμφίβολα το σύστημα μάχης του Rise of the Ronin είναι το πιο δυνατό σημείο του τίτλου, το οποίο είναι ικανό να κρύψει τα όποια αρνητικά έχει το νέο πόνημα της Team Ninja.
Μεγάλο αρνητικό για εμένα στο Rise of the Ronin αποτελεί η επιλογή της Team Ninja να προσθέσει επίπεδα δυσκολίας στον τίτλο της, κρατώντας ταυτόχρονα αρκετά στοιχεία από την “souls-like” κατηγορία. Επιπροσθέτως, το πιο υψηλό επίπεδο δυσκολίας να μην έχει και το αντίστοιχο Trophy, παροτρύνοντας τους περισσότερους να ασχοληθούν μαζί του στο easy. Με αυτή την επιλογή πιστεύω ότι η Team Ninja έχασε την όποια ταυτότητα είχε καταφέρει να χτίσει όλα αυτά τα χρόνια και το τελικό της αποτέλεσμα μοιάζει με ένα Ιαπωνικό Assassin’s Creed με όλες της “Ubisoftδραστηριότητες” που συναντάμε στα παιχνίδια ανοικτού κόσμου της Γαλλικής εταιρίας.
Όπως ανάφερα και στην αρχή του κειμένου μου, η Team Ninja ποτέ δεν φοβήθηκε να πειραματιστεί. Αυτή τη φορά επέλεξε να βγει αρκετά έξω από τα νερά της και μας προσφέρει έναν open world τίτλο, ο οποίος απέχει αρκετά από τις προηγούμενες προτάσεις τις, με τις αποστολές σε κλειστές αρένες. Μπορεί βέβαια να επέλεξε να κρατήσει το βασικό στοιχείο των αποστολών σε κλειστές αρένες, αλλά το κράτησε μόνο για τις βασικές αποστολές. Από εκεί και πέρα το μεγαλύτερο μέρος του Rise of the Ronin διαδραματίζεται σε ανοιχτό κόσμο, αρκετά κοινότυπου θα έλεγα, όπως συμβαίνει στα περισσότερα open world παιχνίδια. Ο κεντρικός χάρτης του τίτλου είναι χωρισμένος σε τρεις βασικές περιοχές, οι οποίες με την σειρά τους χωρίζονται σε ορισμένες, μικρότερες υποπεριοχές. Κατά την περιπλάνησή σας μέσα σε αυτές θα εμφανίζονται διάφορα marks με αρκετές δραστηριότητες και πράγματα που μπορείτε να κάνετε. Δυστυχώς και στην περίπτωση του Rise of the Ronin έχουμε το φαινόμενο την επανάληψης σε αυτά, με μοναδικό κίνητρο που μπορώ να βρω για να ασχοληθεί κάποιος μαζί τους είναι το ξεκλείδωμα ορισμένων τροπαίων που σχετίζονται με αυτά.
Κάθε αποστολή μπορεί να παιχτεί είτε με την παρουσία ορισμένων AI companions, με τους οποίος θα ανέβει περισσότερο η φιλία μεταξύ σας, είτε με το κάλεσμα ακόμη δύο παικτών, μέσα από το online co-op σύστημα που διαθέτει το Rise of the Ronin. Ο χρόνος για την ολοκλήρωση κάποιας κύριας αποστολής δεν ξεπερνάει τα 10 με 15 λεπτά, ενώ για να δείτε τους τίτλους τέλος του Rise of the Ronin θα χρειαστείτε περίπου 20 με 25 ώρες.
Για την μετακίνηση μέσα στον κόσμο του Rise of the Ronin, η Team Ninja έχει προνοήσει και έχει κάνει την ζωή του παίκτη αρκετά πιο εύκολη, προσφέροντας του αρκετές επιλογές. Εκτός από το κλασικό…ποδαράτο ο Ronin μας μπορεί να ιππεύσει κάποιο άλογο, ενώ σε κάθε υποπεριοχή υπάρχουν περισσότερα από ένα σημεία για fast travel, τα οποία απαιτούν να ξεκλειδωθούν πρώτα για να χρησιμοποιηθούν. Τέλος, υπάρχει και επιλογή για χρήσης ενός γάντζου, για σκαρφάλωμα σε υψηλότερα σημεία που το επιτρέπει πάντα το παιχνίδι ενώ αργότερα ξεκλειδώνεται και ένα glider με το οποίο θα μπορέσετε να καλύψετε ορισμένες περιοχές σε μικρότερο χρόνο, το οποίο όμως πιστεύω δεν ταιριάζει και τόσο στην φύση ενός τίτλου που αντλεί θεματολογία από πραγματικά γεγονότα, γιατί αντί για έναν Roni καταντάμε να έχουμε τον Anthony Mackie ως Captain America.
Πολύς λόγος έχει γίνει για τον τεχνικό τομέα του Rise of the Ronin και θα ήθελα να σταθούμε αρκετά σε αυτό το κομμάτι του τίτλου. Όλοι όσοι ακολουθούμε πιστά την Team Ninja, γνωρίζουμε ότι τα γραφικά των τίτλων της έρχονται σε δεύτερη μοίρα και όλοι επικεντρωνόμαστε στο gameplay που είχε να προσφέρει η εκάστοτε κυκλοφορία της. Εξαίρεση σίγουρα αποτελούν τα πρώτα Ninja Gaiden και Dead or Alive στο αρχικό Xbox, που ήταν από τα πιο όμορφα παιχνίδια εκείνης της γενιάς. Από τα πρώτα trailers του Rise of the Ronin καταλάβαμε ότι η Ιαπωνική εταιρία δημιούργησε τον νέο αποκλειστικό τίτλο του PlayStation 5, στην ίδια μηχανή γραφικών των Nioh και Wo Long: Fallen Dynasty. Αυτό σίγουρα δεν δικαιολογεί την κυκλοφορία του ως αποκλειστικός τίτλος του PlayStation 5, όταν οι χρήστες της οικιακής κονσόλας της Sony έχουν συνηθίσει σε παραγωγές που σε αφήνουν με το στόμα ανοικτό στον τεχνικό τομέα. Πόσο μάλιστα όταν σαν πιο κοντινό δείγμα για σύγκριση έχουν έναν τίτλο προηγούμενης γενιάς, αυτό του Ghost of Tsushima, όπου το δημιούργημα της Sucker Punch συνεχίζει μέχρι και σήμερα να είναι ένας από τους καλύτερούς και ομορφότερούς open world τίτλους.
To Rise of the Ronin διαθέτει δύο επιλογές για την απεικόνιση των γραφικών, αυτές των Fidelity, Performance και τέλος το Ray Tracing mode. Για το Fidelity, το mode δηλαδή που θυσιάζει τα fps για χάρη της ανάλυσης δεν χρειάζεται να μιλήσω πιστεύω καθόλου, γιατί είναι κρίμα να παιχτεί ένας τίτλος με γρήγορο σύστημα μάχης σε τόσα λίγα καρέ. Το Performance από την άλλη μας δίνει ένα πολύ καλό και σταθερό 60άρι στα fps, θυσιάζοντας την ανάλυση και ορισμένα εφέ στα σκηνικά του τίτλου. Τέλος, η απόδοση του Ray Tracing στο αντίστοιχο mode ήταν αρκετά καλή, αλλά δυστυχώς παρατηρήθηκε πτώση των καρέ κοντά στα 40. Σε γενικές γραμμές ο τεχνικός τομέας του Rise of the Ronin δεν είναι άσχημος, απλά όταν φέρεις την ταμπέλα του “PlayStation Exclusive” ο πήχης από την κοινότητα του PlayStation ανεβαίνει αρκετά ψηλά.
Εν κατακλείδι, το Rise of the Ronin κατατάσσεται ως το μεγαλύτερο εγχείρημα της Ninja, το οποίο αν είχε κυκλοφορήσει στην εποχή του PlayStation 4 θα μιλούσαμε για έναν πολύ δυνατό, open world τίτλο. Δυστυχώς όμως για mid-gen αποκλειστικός τίτλος του PlayStation 5, με μια open world δομή που έχουμε δει αμέτρητες φορές και με έναν τεχνικό τομέα που θυμίζει προηγούμενη γενιά απογοητεύει αρκετά. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι το τελικό αποτέλεσμα δεν αφήνει περισσότερες θετικές παρά αρνητικές εντυπώσεις, ειδικά αν δεν έχετε βάλει υψηλά τον πήχη και επικεντρωθείτε στο πλούσιο και εθιστικό σύστημα μάχης θα διασκεδάσετε και θα περάσετε πολύ καλά.
Ο τίτλος μας παραχωρήθηκε από την εκδότρια εταιρία για τις ανάγκες του review.