Το Guilty Gear -Strive- αποτελεί έναν από τους πολλούς τίτλους που επηρεάστηκε η κυκλοφορία του από την πανδημία της νόσου του κορονοϊού (COVID-19). Ο τίτλος αποκαλύφθηκε στο πλαίσιο του 2018 Evolution Championship Series και έθεσε αρκετά ψηλά τον πήχη, από τις πρώτες του κιόλας στιγμές γνωριμίας με το κοινό των fighting παιχνιδιών. Από το 2018 μέχρι και σήμερα καταφέραμε να πάρουμε μια μικρή γεύση του τίτλου, μέσα μια closed beta και δύο open betas, και καταλάβαμε πως η Arc System Works αγαπάει τόσο πολύ αυτό που κάνει, με αποτέλεσμα ότι πιάνει να γίνετε αριστούργημα. Έτσι μετά το εκπληκτικό Blazblue: Central Fiction καταλήξαμε στο σχεδόν τέλειο Dragon Ball FighterZ, όπου εκεί πιστέψαμε πως η κατηγορία 2D Fighting έφτασε στο ζενίθ της. Όμως όχι. Αυτή η τόσο ταλαντούχα Ιαπωνική ομάδα ανάπτυξης παιχνιδιών κατάφερε να ξεπεράσει τον εαυτό της για ακόμη μια φορά και να προσθέσει στο franchise που την έκανε γνωστή, ένα ακόμη διαμάντι.
Το νέο πόνημα της Arc System Works έχει ένα από τα πιο ενδιαφέρον σενάρια που έχουμε δει σε παιχνίδια αυτού του είδους και καταφέρνει να το προβάλει στον παίχτη με έναν αρκετά πρωτότυπο τρόπο. Στα περισσότερα fighting παιχνίδια, η εκάστοτε εταιρία επιλέγει το story mode της να είναι μια μίξη από μάχες που συνδέονται με ορισμένα cutscenes. H Arc System Works επέλεξε κάτι το διαφορετικό, το οποίο μας άφησε θετικές εντυπώσεις. Στο Guilty Gear -Strive, ο παίκτης δεν θα χρειαστεί καθόλου να πιάσει το χειριστήριο στα χέρια του. Αντιθέτως, θα καθίσει αναπαυτικά στον καναπέ του και θα παρακολουθήσει τη πλοκή του τίτλου να ξετυλίγεται μέσα από ένα πραγματικά πανέμορφο anime, του οποίου η διάρκεια δε ξεπερνάει αυτή των πέντε ωρών. Αυτή η….ταινία χωρίζεται σε κεφάλαια, όπου μας δίνετε η δυνατότητα να κάνουμε save και να παρακολουθήσουμε την συνέχεια αργότερα, δίνοντας μας την ευκαιρία να ριχτούμε και πάλι στις μάχες.
Το Guilty Gear -Strive περιέχει συνολικά 15 χαρακτήρες, όπου μόνο δυο είναι οι καινούργιοι, τουλάχιστον μέχρι την ώρα αυτή που συντάσσονται αυτές οι γραμμές. Όλοι οι χαρακτήρες είναι αρκετά καλοσχεδιασμένοι, με αμέτρητες λεπτομέρειες και φυσικά κάθε ένας από αυτούς έχει το δικό του, μοναδικό σύστημα μάχης. Από τα πρώτα λεπτά της ενασχόλησης μας με το Guilty Gear -Strive, καταλάβαμε ότι μια από τις βασικές διαφορές των χαρακτήρων είναι η ευλυγισία και η ευκινησία που έχουν. Αυτό έχει να κάνει με τον σωματότυπο και φυσικά το είδος μάχης που τον διακατέχει. Αυτό δε σημαίνει πως κάποιος μεγαλόσωμος και αργός χαρακτήρας δεν αποτελεί κίνδυνο. Αυτό θα το καταλάβατε καλύτερα όταν οι δρόμοι σας στο online συναντηθούν με κάποιον Ασιάτη παίχτη, ο οποίος έχει επιλέξει τον χαρακτήρα Potemkin.
Κάτι που κάνει το Guilty Gear -Strive να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα παιχνίδια του είδους, που φέρουν την υπογραφή της Arc System Works, αφορά τα combos και τις special κινήσεις των χαρακτήρων. Το σύστημα μάχης του τίτλου είναι σαφώς πιο απλοϊκό, δίνοντας την δυνατότητα και σε άτομα τα οποία δεν έχουν και τόσο εμπειρία με τα 2D fighting παιχνίδια να ασχοληθούν μαζί του. Όσο απλοϊκό και αν είναι όμως, θα πρέπει η πρώτη ενασχόληση που θα επιλέξετε να κάνετε να είναι στο Dojo, όπου θα συναντήσετε τα tutorial και training modes. Όταν νιώσετε και εξοικειωθείτε με έναν από τους 15 διαθέσιμους χαρακτήρες και καταλήξετε σε κάποιον, υπάρχει και το Mission mode, στο οποίο καλείστε να φέρετε ορισμένες αποστολές εις πέρας, όπως το κάνετε ένα συγκεκριμένο combo με τον αγαπημένο χαρακτήρα σας.
Στη συνέχεια έχουμε το κλασσικό Arcade mode, το οποίο παρουσιάζει μια μικρή ιδιαιτερότητα. Εάν δεν χάσετε κανέναν από τους δύο γύρους που πρέπει να νικήσετε σε κάποια μάχη, θα συναντήσετε στις τελευταίες μάχες διαφορετικούς χαρακτήρες, οι οποίοι σίγουρα ακόμη και στο επίπεδο Beginer δε θα είναι καθόλου φιλικοί. Το κομμάτι των offline modes του Guilty Gear -Strive ολοκληρώνεται με το κλασσικό Player vs CPU και τέλος, το Survival mode. Στο τελευταίο, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε κάποιον χαρακτήρα μόνο μια φορά και αν τον κερδίσετε συνεχίζεται στην επόμενη μάχη με ελαφρώς “healαρισμένους” τους πόντους ζωής σας.
Στα αρνητικά τώρα, αυτό που μας ξένισε λίγο ήταν το UI του τίτλου, το οποίο ήταν κάπως χοντροκομμένο. Αυτό βέβαια είναι και προσωπικό γούστο του καθενός. Η επόμενη παραφωνία που παρατηρήσαμε έχει να κάνει με το online κομμάτι του τίτλου. Μπορεί ο τίτλος να έχει ένα προσιτό online mode, τοποθετώντας τους παίχτες με κάποιον ισάξιο αντίπαλο, μειώνοντας έτσι αισθητά τα rage quits, αλλά αφαιρέθηκε το παλιό κλασσικό lobby, όπου υπήρχαν Coin Op καμπίνες και απλά καθόμασταν και περιμέναμε κάποιον αντίπαλο. Την θέση τώρα έχει πάρει κάτι σαν ρεσεψιόν ξενοδοχείου, όπου το avatar μας παίρνει θέση στα ειδικά σημεία που υπάρχουν στους ορόφους αυτού του ξενοδοχείου και δηλώνει ότι είναι διαθέσιμο για μάχη σηκώνοντας απλά το όπλο του ψηλά. Όπως βλέπετε και αυτό το αρνητικό είναι για ακόμη μια φορά θέμα γούστου. Σε γενικές γραμμές δε συναντήσαμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στο matchmaking και στις online μονομαχίες, εκτός των λίγων διαθέσιμων αντιπάλων, αλλά αυτό ήταν απολύτως λογικό μιας και το παιχνίδι το είχαμε στα χέρια μας αρκετές μέρες νωρίτερα από την επίσημη κυκλοφορία του και οι διαθέσιμοι online αντίπαλοι ήταν μόνο συντάκτες άλλων ιστοσελίδων.
Εκεί όπου πραγματικά το Guilty Gear -Strive δίνει ρεσιτάλ, είναι ο τεχνικός τους τομέας. Στα χέρια μας είχαμε την PlayStation 5 έκδοση του τίτλου, όπου πραγματικά οι χρόνοι φόρτωσης ήταν μηδενικοί. Το μοναδικό που καθυστερούσε να φορτώσει ήταν η μπάρα loading από την σύνδεση του με τον server, αλλά δεν γνωρίζουμε αν αυτό ήταν δικό μας θέμα, από την ταχύτητα του ίντερνετ, ή θέμα των servers του παιχνιδιού. Ο τίτλος “φοράει” την μηχανή γραφικών της Unreal Engine 4, με το τελικό αποτέλεσμα να είναι εντυπωσιακό. Υπάρχουν ορισμένα επίπεδα, όπως εκείνο με τους πυραύλους σε σχήμα Βούδα που εκτοξεύονται ή το επίπεδο της May πάνω στις ιπτάμενες φάλαινες ρομπότ, που ήταν πραγματικά από τα πιο εντυπωσιακά επίπεδα που έχουμε ποτέ αντικρίσει σε κάποιον fighting τίτλο. Κάθε χαρακτήρας είναι επιμελώς σχεδιασμένος μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια όσο αφορά την εμφάνιση του. Τα frames τώρα παραμένουν σταθερά καθ’ όλη τη διάρκεια των μαχών μονομαχιών, με τα οπτικά εφέ από τις επιθέσεις να συνθέτουν μια οπτική πανδαισία που θα ζήλευε χωρίς υπερβολές, ακόμη και το Studio Ghibli. Τέλος, το soundtrack του Guilty Gear -Strive αποτελείται αποκλειστικά από Rock κομμάτια, ενώ άρτιος είναι και ο ηχητικός τομέας με αρκετές λεπτομέρειες στην ομιλία των χαρακτήρων, καθώς επίσης και στα εντυπωσιακά εφέ που προκύπτουν από τις επιθέσεις και τις ειδικές κινήσεις.
Ο τίτλος μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της Arc System Works στην χώρα μας, Bandai Namco Hellas, για τις ανάγκες του Review.