Close

Login

Close

Εγγραφή

Close

Lost Password

Συνδέεται με:

God of War Ragnarök | Review

Ο ορισμός του sequel!


Μια από τις μεγαλύτερες ναυαρχίδες της Sony Interactive Entertainment και του PlayStation είναι αδιαμφισβήτητα η σειρά God of War. Πρόκειται για ένα franchise το οποίο εδώ και 17 χρόνια κατάφερε να επιβιώσει, να εξελιχθεί και να γίνει ένας από τους βασικότερους  λόγους που ασχολείται κάποιος με τα οικιακά συστήματα της Sony. Και αυτό δεν είναι κάτι το εύκολο να επιτευχθεί. Σκεφτείτε πόσες αγαπημένες μας σειρές έχουν περάσει στο χρονοντούλαπο της gaming ιστορίας, και φτάνουμε στο σημείο να παρακαλάμε στα social media για ένα Remake ή έστω ένα Remaster για αυτά. Η ταλαντούχα ομάδα της Santa Monica όχι μόνο το κατάφερε να δημιουργήσει και να διατηρήσει ένα μεγαθήριο, αλλά και να κρατήσει ταυτόχρονα τα στάνταρτ που έθεσε η ίδια στην κατηγορία των hack ‘n’ slash σε πολύ υψηλά επίπεδα. 

To 2018 αποτελεί σίγουρα χρονιά ορόσημο για το God of War, καθώς αποφασίστηκε να γίνει Reboot στη σειρά, και ο Kratos να ταξιδέψει αρκετά πιο βόρεια από ό,τι μας είχε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια. Ένα ταξίδι, το οποίο ακόμη και ο Cory Barlog γνώριζε πως θα είχε πολλά ρίσκα και το τίμημα της αποτυχίας θα ήταν μεγάλο. Το στοίχημα όμως κερδήθηκε, και το God of War του 2018 πέρασε στο πάνθεον των hack ‘n’ slash τίτλων, κυρίως λόγω του εκπληκτικού και εθιστικού συστήματος μάχης που διέθετε.

Πολλά είχαν ακουστεί, πριν από την επίσημη κυκλοφορία του God of War Ragnarök, σχετικά με την φύση του τίτλου και την επιλογή του να είναι ένα “ασφαλές” sequel. Μερικοί μάλιστα το χαρακτήρισαν ως…ένα απλό expansion. Κάτι τέτοιο φυσικά και δεν ισχύει, καθώς το Ragnarök είναι ο ορισμός του sequel. Είναι πολύ μεγαλύτερο από τον προκάτοχο του, πιο όμορφο, εκτενέστερο, προσθέτει αρκετά νέα gameplay στοιχεία και τέλος, εξελίσσει την ιστορία που γνωρίσαμε στο αρχικό παιχνίδι.

Αυτό που φόβισε αρκετά την κοινότητα, αφορούσε την επιλογή για αλλαγή του director, αφού ο Cory Barlog έχει καταφέρει να κερδίσει την εκτίμηση και τον σεβασμό των πάντων. Στο τιμόνι της ανάπτυξης του God of War Ragnarök βρέθηκε ο Eric Williams, παλαίμαχος developer της σειράς, ο οποίος αποτέλεσε και υπεύθυνος για το σύστημα μάχης αρκετών τίτλων God of War. Τελικά, αποδείχτηκε εξαιρετικός ως director και κατάφερε να φέρει εις πέρας την δύσκολη αποστολή της κυκλοφορίας ενός τόσου σημαντικού τίτλου. Βέβαια, αξίζει να αναφερθεί, πως εκτός από την ταλαντούχα Santa Monica, βοήθησαν στην ανάπτυξη του και αρκετά ακόμη από τα PlayStation Studios, όπως τα Creative Arts, Valkyrie Entertainment, Bluepoint Games, Red Hot, Super Alloy, Jetpack Interactive, Super Genius και Original Force.

Επίσης, κάτι που είχε ακουστεί έντονα αφορούσε την διάρκεια του God of War Ragnarök. Άρθρα στο διαδίκτυο έκαναν αναφορά πως η συνολική διάρκεια του βασικού quest δεν θα ξεπερνούσε τις 20 ώρες, ενώ αν κάποιος ήθελε να ασχοληθεί και με τις δευτερεύουσες αποστολές και τα διάφορα collectibles του, θα έπρεπε να δαπανήσει άλλες τόσες περίπου. Κάτι τέτοιο φυσικά και δεν ισχύει. Προσωπικά, το main quest μου πήρε περίπου 32 ώρες, όπου μέσα σε αυτές ζήτημα να ολοκλήρωσα δύο με τρία side quests και να σύλλεξα ό,τι απλά βρισκόταν στο δρόμο μου, ενώ ήδη το κοντέρ μου γράφει 54 ώρες και μου έμειναν τα δύο….δύσκολα τρόπαια του, για να ξεκλειδώσω το πολυπόθητο Platinum Trophy.

Αξίζει να αναφέρω, πως ορισμένα από τα side quests του God of War Ragnarök θα μπορούσαν να αποτελούν και κομμάτι από την βασική ιστορία του τίτλου, ενώ ο χαρακτηρισμός τους ως “Ισάξια με αυτά του The Witcher 3: Wild Hunt” με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Ορισμένα από αυτά ξεκλειδώνουν νέες, εντυπωσιακές περιοχές και απαντάνε σε ορισμένα κύρια ερωτήματα. Κατά την περιήγησή μας συνεχίζουμε να μαθαίνουμε σημαντικά πράγματα για την σκανδιναβική μυθολογία, μέσα από τις ιστορίες που μας εξιστορεί ο πιο έξυπνος άνθρωπος το πιο έξυπνο κεφάλι των Εννέα Βασιλειών, ο Mirmir, ενώ για πρώτη φορά γίνεται αναφορά και στην γενέτειρα του Kratos, την Αρχαία Ελλάδα, και μας λύνονται σημαντικές απορίες που αποκτήσαμε κατά την ενασχόλησή μας με το God of War του 2018.

Όσον αφορά την κεντρική ιστορία του God of War Ragnarök, αυτή ξεκινάει λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του προκατόχου του. Το «Ragnarök»έχει ξεκινήσει και το Midgar έχει καλυφτεί παντού με χιόνι και πάγο, εξαιτίας του Fimblewinter. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα αρκετές περιοχές που είχαμε επισκεφτεί στο παρελθόν να έχουν αλλάξει και να χρειάζονται νέοι τρόποι για να τις εξερευνήσουμε. Ο Atreus πλέον είναι ένα έφηβος, ο οποίος ανακαλύπτει μέρα με την μέρα τις δυνάμεις του και τον ρόλο που θα παίξει στην προφητεία της καταστροφής των Νορβηγικών θεών και των Εννέα Βασιλείων. Ο Kratos από την άλλη, θέλει να αποφύγει αυτή τη σύγκρουση, γιατί μην ξεχνάμε πως ένας από τους λόγους που έφτασε ως την Σκανδιναβία έχει να κάνει με το να αφήσει πίσω το παρελθόν του. Βλέπετε, ο πρώην Θεός του Πολέμου γνωρίζει πολύ καλά τις συνέπειες του να σκοτώσεις έναν θεό, και εδώ και αρκετό καιρό προσπαθεί να πετάξει από πάνω του την ταμπέλα του “Δολοφόνου των Θεών”.

Τηρώντας την υπόσχεσή της η Santa Monica, μας δίνει την ευκαιρία να ταξιδέψουμε αυτή τη φορά και στα Εννιά Βασίλεια, δίνοντάς μας την δυνατότητα να εξερευνήσουμε νέα τοπία, να αντιμετωπίσουμε νέους εχθρούς, και να γνωρίσουμε νέους χαρακτήρες. Σε περισσότερα για το κομμάτι της ιστορία του δεν θα ήθελα να αναφερθώ, για να μην σας χαλάσω την συνολική εμπειρία που έχει να σας προσφέρει το πόνημα της Santa Monica. Αυτό όμως που πρέπει να σας μεταφέρω είναι ότι προσωπικά, το τέλος της ιστορίας μου άφησε ένα μικρό κομμάτι ελαφρώς ανικανοποίητο, είτε γιατί ήθελα ορισμένα γεγονότα να γινόντουσαν αλλιώς είτε γιατί ένιωσα ότι στο τέλος υπήρχε μια σχετική βιασύνη στο να τελειώσουν τα γεγονότα του Ragnarök, η οποία ίσως να οφείλεται στους περιορισμούς της last-gen έκδοσής του.

Ποιος μπορεί να ξεχάσει, την πρώτη φορά που πήρε τον έλεγχο του Kratos στο God of War του 2018 και έζησε εκείνο το απίθανο και τόσο μελετημένο σύστημα μάχης που είχε. Με το Ragnarök, η Santa Monica πήρε σαν βάση ότι είχε πετύχει το 2018, τα βελτίωσε -άλλα λιγότερο και άλλα περισσότερο-, αλλά πάνω από όλα, άκουσε τα παράπονα των gamers και εκπλήρωσε όλες τους τις επιθυμίες, ώστε να μείνουν για πάντα χαραγμένες στο μυαλό τους οι στιγμές που τους πρόσφερε το Νορβηγικό Saga. Ένα από τα βασικότερα παράπονα, αφορούσε την γκάμα των εχθρών και φυσικά ο μικρός αριθμός των boss fights. Το sequel περιλαμβάνει μια αρκετά μεγάλη λίστα των εχθρών που είχαμε γνωρίσει το 2018, ενώ έχουν προστεθεί και αρκετοί ακόμη που έχουν να κάνουν με την Σκανδιναβική μυθολογία. 

Διαβάστε επίσης  Need for Speed Unbound | Review

Όσον αφορά τα boss fights σας έχω πολύ καλά νέα, καθώς και για αυτό το κομμάτι η Santa Monica έκανε ότι μπορούσε για να ικανοποιήσει και τον πιο απαιτητικό gamer. Πλέον κάθε περιοχή απαρτίζεται από ένα μεγάλο αριθμό από mini bosses, ενώ οι μάχες με ορισμένα από τα βασικά bosses είναι πραγματικά ότι πιο εντυπωσιακό έχουμε δει ποτέ στη σειρά. Υπάρχει βέβαια μια μικρή επανάληψη σε αυτά, κυρίως στα mini bosses, αλλά ο τρόπος που είναι τοποθετημένα στο εκάστοτε μέρος, σε συνδυασμό με κάποιο side quest, τα κάνει πιο ουσιώδη.

Τα περισσότερα από αυτά δεν θα αποτελέσουν κίνδυνο για εσάς, ακόμη και αν ξεκινήσετε τον τίτλο στο μεσαίο επίπεδο δυσκολίας. Εκεί όμως που θα χρειαστεί να αξιοποιήσετε τα skills που έχετε αποκτήσει από τους τίτλους της FromSoftware είναι το side quest που απαιτεί να νικήσετε τους 12 θρυλικούς Berserkers του Odin και τον βασιλιά τους. Για τους γνώστες, θα αναφέρω πως αυτοί οι πολεμιστές είναι στην ουσία οι αντίστοιχες Βαλκυρίες που είχαμε αντιμετωπίσει, και μας είχαν φτάσει στα όρια μας, στον προηγούμενο παιχνίδι. Οπότε οπλιστείτε με υπομονή, απομνημονεύστε τις κινήσεις τους και….git gud.

Μπορεί η έκδοση του PlayStation 4 να κράτησε λίγο πίσω το God of War Ragnarök και να μην επέτρεψε στο PlayStation 5 να δείξει τις πραγματικές του δυνατότητες μέσα από αυτό, αλλά δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την δουλειά που έριξε η Santa Monica στον τεχνικό τομέα του τίτλου. Το πιο σημαντικό που θα παρατηρήσετε αφορά τις μεταβιβάσεις από το ένα βασίλειο στο άλλο. Μπορεί το συγκεκριμένο κολπάκι της Santa Monica να είχε πιάσει στο God of War του 2018 και να μην μας ενοχλούσε τόσο το ταξίδι πάνω στα κλαδιά του Yggdrasil, τώρα όμως θα θέλαμε να ήταν τα πράγματα πιο γρήγορα, ελέω SSD. Όχι ότι θα νιώσετε ότι περιμένετε καθώς περπατάτε πάνω στο γιγαντιαίο δέντρο, που θεωρείται πως συνδέει τους εννέα κόσμους της Σκανδιναβικής κοσμολογίας, μιας και τα portals ανοίγουν και σε πολύ λίγα βήματα.

Οι βελτιώσεις που έχουμε αφορούν όλους τους τομείς του God of War Ragnarök, με πρώτα και καλύτερα τα μοντέλα των χαρακτήρων τα οποία είναι πιο λεπτομερή από ποτέ. Από τα πιο εντυπωσιακά εφέ είναι όταν μπαίνει ο Kratos σε rage mode. Σε όλο του το σώμα φουσκώνουν οι φλέβες ενώ από το σφίξιμο ρυτιδιάζει το πρόσωπό του. Αυτό που πραγματικά σου κόβει την ανάσα αφορά τον περιβάλλοντα χώρο του εκάστοτε βασιλείου, με πιο χαρακτηριστικό τo βασίλειο των νάνων, το Svartalfheim. Επίσης, όσοι έχουν φρέσκο το God of War του 2018 στο μυαλό τους, θα παρατηρήσουν νέες προσθήκες και λεπτομέρειες σε παλιότερες περιοχές, όπως πχ στο σπίτι του Kratos ή στο χελωνόσπιτο της Freya ενώ όταν βρεθείτε στην “Λίμνη των Εννέα” σας περιμένει μια μεγάλη έκπληξη. 

Το God of War Ragnarök προσφέρει πλειάδα επιλογών, όσον αφορά τον τρόπο αναπαραγωγής του. Για τα περισσότερα όμως θα χρειαστεί να έχετε στην κατοχή σας τηλεόραση που να βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας. Ως default mode για το God of War Ragnarök, είναι το quality mode, το οποίο προσφέρει απόδοση υψηλής ποιότητας (4Κ) με ενεργοποιημένο το ray tracing, με όριο τα 30 fps. Ενώ, όσον αφορά το performance mode, προσφέρει μια δυναμική ανάλυση, η οποία φτάνει τα 1800p, με όριο τα 60 fps. Είτε επιλέξετε το πρώτο , είτε το δεύτερο θα παρατηρήσετε μηδενικά drops, με τον τίτλο να τρέχει πολύ ομαλά.

Τέλος, για τους κατόχους τηλεόρασης με δυνατότητα απεικόνισης 120Hz, υπάρχει και η επιλογή να παιχτεί ο τίτλος με τις επιλογές του quality mode, μόνο που αντί για 30 fps θα τρέχει στα 40. 

Όσον αφορά το κομμάτι του ήχου, υπάρχει σαφής βελτίωση στο voice acting, ενώ ο συνθέτης της μουσικής υπόκρουσης που θα συντροφεύσει την περιπέτεια σας συνεχίζει να είναι ο Bear McCreary, ο οποίος απογειώνει τον συγκεκριμένο τομέα για ακόμη μια φορά. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει για ακόμη μια φορά στη Sony Hellas, η οποία κατάφερε πάλι να μας προσφέρει έναν blockbuster τίτλο με επιλογή για ελληνικά voice overs, για όσους θέλουν να ακούσουν τον Kratos να μιλάει τη μητρική του γλώσσα, ενώ φυσικά υπάρχει και η επιλογή για ελληνικούς υποτίτλους και μενού, για όσους προτιμούν τις αρχικές ερμηνείες.

Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών, το οποίο αποτελεί ένα εξαιρετικό sequel που είναι καλύτερο στα πάντα από τον προκάτοχο του. Θα μπορούσα να αναφέρω άλλα τόσα για το God of War Ragnarök, αλλά προσπάθησα να μην αποκαλύψω πολλά και σας να αφήσω να τα ζήσετε μόνοι σας. Τα λιγοστά θέματα που έχει, τα οποία αφορούν την βιασύνη του Ατρέα να αποκαλύψει την λύση ενός γρίφου ή η απουσία του photo mode (το οποίο θα προστεθεί σύντομα με δωρεάν update) είναι τελείως ασήμαντα και δεν επηρεάζουν την συνολική εμπειρία που υπόσχεται να σας προσφέρει αυτό το στολίδι του PlayStation.

 

O τίτλος μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της Sony στην χώρα μας, Sony Hellas, για τις ανάγκες του review.


Ακολουθήστε το PSholics.gr σε Google News, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, και Twitch. ώστε να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα γύρω από το PlayStation!

Στηρίξτε το PSholics.gr, κάνοντας μια δωρεά, μέσω του PayPal.

Latest news
Ψηφοφορία

Είστε ικανοποιημένοι με τα δωρεάν παιχνίδια του PS Plus για τον μήνα Ιανουάριο;

View Results

Loading ... Loading ...
Συνοψίζοντας

God of War Ragnarök | Review

Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών το οποίο αποτελεί ένα εξαιρετικό sequel που είναι καλύτερο στα πάντα από τον προκάτοχο του. Θα μπορούσα να αναφέρω άλλα τόσα για το God of War Ragnarök, αλλά προσπάθησα να μην αποκαλύψω πολλά και να αφήσω να τα ζήσετε μόνοι σας. Τα λιγοστά θέματα που έχει, τα οποία αφορούν την βιασύνη του Ατρέα να αποκαλύψει την λύση ενός γρίφου ή η απουσία του photo mode ( το οποίο θα προστεθεί σύντομα με δωρεάν update) είναι τελείως ασήμαντα και δεν επηρεάζουν την συνολική εμπειρία που υπόσχεται να σας προσφέρει αυτό το στολίδι του PlayStation,

Βαθμολογία

10
Αριστούργημα

Θετικά:

  • Ο ορισμός του sequel.
  • Καλύτερο σε κάθε τομέα από τον προκάτοχό του.
  • Πανέμορφος οπτικός τομέας, με πληθώρα επιλογών.
  • Σύστημα μάχης για σεμινάριο.
  • Τεράστια διάρκεια, η οποία δεν σε κουράζει καθόλου.
  • Side quests, τα οποία θα μπορούσαν να είναι κάλλιστα κομμάτι της κεντρικής ιστορίας.
  • Βελτιωμένη γραφή και ερμηνίες.
  • Πλήρως μεταγλωττισμένο και μεταφρασμένο στα ελληνικά.
  • Αρκετά ουσιώδη mini bosses και επικά βασικά bosses.
  • Δυνατό σενάριο, γεμάτο εκπλήξεις και ανατροπές...

Αρνητικά:

  • ...αλλά δυστυχώς το τέλος του είναι λίγο αμφισβητήσιμο, εξαιτίας της βιασύνης να ολοκληρωθούν τα γεγονότα του Ragnarök.
  • Κατανοητό ότι υπάρχει μια τεράστια βάση χρηστών στο PlayStation 4, αλλά θα πρέπει κάποια στιγμή το θέμα με το cross-gen να τελειώσει.

Share This Post

Like This Post

0

Δείτε επίσης

0
0
0

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Graphics
    0
    10
    Gameplay
    0
    10
    Longevity
    0
    10
    A mininum rating of 0 is required.
    Please give a rating.
    Thanks for submitting your rating!

    Thanks for submitting your comment!