Close

Login

Close

Εγγραφή

Close

Lost Password

Συνδέεται με:

Elden Ring | Review

Ο καλύτερος τίτλος της FromSoftware, μέχρι τον επόμενο.

Ήταν καλοκαίρι του 2010, όταν στα gaming forums, τα τότε online στέκια μας όπου συζητούσαμε για το αγαπημένο μας χόμπι μονοπωλούσε ένας τίτλος, το Demon’s Souls. Κάθε σχεδόν post που ανέβαινε στο αντίστοιχο thread έκανε αναφορά για ένα εντυπωσιακό αλλά πολύ μα πολύ δύσκολο medieval rpg, το οποίο είχε ελάχιστα checkpoints και αν σκοτωνόταν ο χαρακτήρας σου έχανες ένα πολύ μεγάλο κομμάτι από την πρόοδό σου και έπρεπε να ξαναπροσπαθήσεις σχεδόν από την αρχή.  Με εκείνο τον τίτλο λοιπόν, η FromSoftware και ο Hidetaka Miyazaki ξεκίνησαν μία καινούργια κατηγορία action/RPG,  η οποία έγινε γνωστή ως “souls-like”.  Η επιτυχία του Demon’s Souls κατάφερε να γεννήσει τη θρυλική σειρά Dark Souls, μέσα από την οποία εδραιώθηκαν οι βασικοί “souls-like” μηχανισμοί στη gaming βιομηχανία, ενώ η κυκλοφορία των Bloodborne και Sekiro: Shadows Die Twice κατάφεραν μέσα από τους διάφορους πειραματισμούς που έκανε ο Miyazaki, να εξελίξουν περισσότερο το είδος. Tο Elden Ring αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα του Ιαπωνικού studio, το οποίο συνδυάζει όλα τα καλά στοιχεία που συναντήσαμε στα “Soulsborne” και έναν τεράστιο, ανοιχτό κόσμο γεμάτο κινδύνους για εξερεύνηση. Για να δούμε τι ακριβώς είναι το Elden Ring.

Το σενάριο του Elden Ring, ή καλύτερα η μυθολογία του, είναι εμπνευσμένη από τον George R.R. Martin, γνωστό και μη εξαιρετέο από τη σειρά βιβλίων A Song of Ice and Fire. Ο κόσμος του Elden Ring ονομάζεται Lands Between και σε αυτό το μέρος υπάρχει μια ύψιστη θεότητα, γνωστή ως το Greater Will. Αυτή θεότητα είναι υπεύθυνη για την δημιουργία του δέντρου Eldtree, του γιγαντιαίου, φωτεινού δέντρου που δεσπόζει στο κέντρο των Lands Between. Βασίλισσα σε αυτό το μέρος ήταν η θεά Marika, όπου κυβερνούσε μαζί με τους ημίθεους απογόνους της. Μια σειρά από γεγονότα όμως, τα οποία έφεραν ως αποτέλεσμα να δολοφονηθούν πολλά από τα παιδιά της, συμπεριλαμβανομένου και τον αγαπημένο της γιο, τον Godwyn The Golden είχαν σαν αποτέλεσμα το Elden Ring να σπάσει σε κομμάτια και αυτά να διεκδικηθούν από τους εναπομείναντες ημίθεους που επιβίωσαν. Όλη αυτή η απληστία και η δίψα για δύναμη ξεκίνησε έναν πόλεμο μεταξύ τους, γνωστό και ως “The Shattering”. Σαυτό το σημείο, την δράση ανέλαβε το Greater Will, καλώντας πίσω τους Tarnished, όσους δηλαδή είχαν εξοριστεί από τα Lands Between, με την ελπίδα ένας από αυτούς να αντιμετωπίσει όλους τους ημίθεους , να ενώσει ξανά το Elden Ring και να γίνει ο νέος Elden Lord.

Το lore των παιχνιδιών “soulsborne” ήταν από πάντα κάτι το δύσκολο να γίνει κατανοητό από τους παίκτες. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να δοθεί μεγάλη προσοχή στο περιβάλλον, τους διαλόγους με τους NPC’s, τις διάφορες περιγραφές σε αντικείμενα, πίνακες, βιβλία κτλ, τον εντοπισμό και την ολοκλήρωση ορισμένων side quests και γενικά θα έπρεπε ο παίκτης να είναι πολύ μα πολύ προσεκτικός. Τα πράγματα σε αυτό το κομμάτι, από την κυκλοφορία του Sekiro ευτυχώς άλλαξαν ελαφρώς και συνεχίστηκε και στο Elden Ring. Προσωπικά, θα σας συμβούλευα πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας στα Lands Between, να ρίξετε μια ματιά στα lore videos που υπάρχουν στο YouTube, ώστε να εστιάσετε την προσοχή σας μόνο στα bosses του Elden Ring.

Περνώντας στα του gameplay, το πρώτο πράγματα που πρέπει να αναφερθεί είναι ότι το Elden Ring είναι ένας open world τίτλος. Αφού παρακολουθήσετε το αρχικό cutscene, δημιουργήσετε τον βασικό χαρακτήρα σας βάζοντας του ότι εξωτερικά χαρακτηριστικά επιθυμείτε, επιλέξετε μια από τις δέκα συνολικά διαθέσιμες κλάσεις που προσφέρει ο τίτλος και χάσετε στο tutorial boss, θα βρεθείτε μπροστά σε έναν τεράστιο κόσμο διαθέσιμο για εξερεύνηση. Και όταν λέω τεράστιο, το εννοώ. Για κάποιον ο οποίος θέλει να επισκεφτεί κάθε μικρή γωνίτσα αυτού του υπέροχου κόσμου, να εξερευνήσει κάθε μα κάθε dungeon που θα συναντήσει μπροστά του και γενικά να νιώσει τα Lands Between δεύτερο του σπίτι θα πρέπει να υπολογίζει πάνω από 100 ώρες το πρώτο του playthrough. Μιλώντας πάντα για τον εαυτό μου, για να φτάσω στο πολυπόθητο Platinum Trophy, βγάζοντας κάθε side boss που συνάντησα στον διάβα μου και ολοκληρώνοντας όλα τα side quests επένδυσα συνολικά 118 ώρες. Ευτυχώς, μια από τις πιο σημαντικές προσθήκες που είδε ποτέ το είδος των “souls-like” είναι αυτή του mount που ακούει στο όνομα Torrent. Ο πιστός αυτός φίλος σας, που με ένα απλό σφύριγμα θα είναι πάντα στο πλευρό σας, θα εκμηδενίσει τον χρόνο που χρειάζεται να ταξιδέψετε από ένα σημείο σε ένα άλλο, ενώ πολλές φορές θα συνεισφέρει τρομερά και στο κομμάτι την μάχης, κάνοντας ορισμένες από αυτές πολύ, μα πολύ εύκολες.

Και σε αυτό εδώ το σημείο που δίνετε ωραία πάσα, για να αναφέρω πως το Elden Ring αποτελεί το πιο εύκολο από όλα τα παιχνίδια τύπου Souls, το οποίο εξαιτίας ορισμένων αλλαγών και προσθηκών είναι ελαφρώς πιο φιλόξενο για όσους δεν είχαν επαφή ποτέ με κάποιον τίτλο της FormSoftware. Προσοχή. Αυτό δε σημαίνει πως θα περάσετε όμορφα. Σε οποιαδήποτε μάχη καραδοκεί ο κίνδυνος να σας… γλεντήσει ο αντίπαλος εχθρός και να νιώσετε πως το παιχνίδι σας αδικεί. Έχοντας την εμπειρία της ολοκλήρωσης στο 100% κάθε “Soulsborne” τίτλου, εκτός του Dark Souls II, προσωπικά βρήκα το Elden Ring το πιο εύκολο από αυτά και θα σας εξηγήσω το γιατί. Καταρχήν ο Torrent σας δίνει την δυνατότητα να κινήστε πιο γρήγορα σχεδόν από κάθε εχθρό που θα συναντήσετε, ενώ σε μάχες με καβαλάρηδες και τεράστιους δράκους μπορείτε να γυρνάτε γύρω γύρω του, να τους χτυπάτε και ταυτόχρονα να μην μπορείτε να δεχτείτε τα δικά τους, αντίστοιχα χτυπήματα. Επίσης, ορισμένα από αυτά τα χτυπήματα τα απορροφάει ο Torrent, γλυτώνοντας εσάς από περιττούς μπελάδες. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να του αναπληρώσετε τη χαμένη ζωή με τα ειδικά healing αντικείμενα του ή να τον αναστήσετε χρησιμοποιώντας ένα Flask of Crimson Tears, το βασικό healing potion σας δηλαδή. Από αυτά θα αποκτήσετε σχεδόν τριπλάσια, σε σχέση με τα υπόλοιπα “Soulsborne”, ενώ μπορείτε να τα αναβαθμίσετε για περισσότερο healing με ορισμένα αντικείμενα που θα βρείτε στους κατεστραμμένους ναούς της Marika. Επίσης, για πρώτη σε τέτοιου είδους παιχνίδι σας δίνετε η δυνατότητα να φτιάξετε ακόμη ένα potion και να του βάλατε mixαρισμένες ιδιότητες, όπως πχ ταυτόχρονο αναπλήρωση ζωής και stamina .

Ακόμη μια σημαντική προσθήκη, η οποία σίγουρα θα σας βγάλει από την δύσκολη θέση αρκετές φορές είναι η δυνατότητα του jump attack. Επίσης, αφού πλέον μιλάμε για ένα open world τίτλο, υπάρχει και η δυνατότητα διαφορετικής προσέγγισης της εκάστοτε μάχης, ανάλογα πάντα τον εξοπλισμό και το build που έχετε επιλέξει. Τα πολεμοφόδια όμως που μας χάρισε απλόχερα ο Miyazaki και η παρέα του, για να απαλύνουν λίγο τον πόνο μας δεν σταματάνε εδώ. Ο χαρακτήρας μας, με την χρήση ορισμένων πόντων από το mana του, μπορεί να καλέσει πανίσχυρά summons. Αυτά τα summons τα αποκτάται συνήθως ως ανταμοιβή μετά από κάποιο δευτερεύων boss fight, μπορούν να αναβαθμιστούν με τον γνωστό τρόπου που αναβαθμίζεται κάποιο όπλο στους “Soulsborne” τίτλους, ενώ ένα από αυτά που ακούει στο όνομα Mimic Tear δεν απαιτεί καθόλου πόντους mana για να καλεστεί, παίρνει την δική σας μορφή και έχει την δυνατότητα να κάνει και heal. Στην ουσία για εμένα αυτό ήταν το easy mode του Elden Ring, καθώς με βοήθησε αφάνταστα σε αμέτρητα bosses.

Έχοντας να κάνουμε με έναν τεράστιο, ανοιχτό “Souls” κόσμο προς εξερεύνηση, είχαμε ορισμένες μικρές αλλά ουσιώδης αλλαγές στα checkpoints. Στα προηγούμενα παιχνίδια της FromSoftware υπήρχαν τα bonefires, όπου ο παίκτης μπορούσε να πάρει μια μικρή ανάσα, καθώς αυτό αποτελούσε το checkpoint του εκάστοτε παιχνιδιού, ενώ σε μερικά από αυτά τα παιχνίδια μπορούσε να κάνει και level up τον χαρακτήρα, χρησιμοποιώντας τις ψυχές που είχε συλλέξει από τους εχθρούς. Στο Elden Ring υπάρχουν λοιπόν τα αντίστοιχα Sites of Grace, τα οποία λειτουργούν με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, μόνο που είναι πάρα πολλά, κάνοντας την ζωή σας ακόμη πιο εύκολη. Επιπροσθέτως, έξω από κάθε boss fight υπάρχει και ένα νέο checkpoint, το οποί ονομάζεται Statue of Marika. Σε αυτό δεν υπάρχει κάποια αλληλεπίδραση, απλά μετά από κάποιο θάνατο σας δίνετε η δυνατότητα να επιστρέψετε είτε σε αυτό το άγαλμα είτε στο τελευταίο Site of Grace που ξεκουραστήκατε.

Ο κόσμος του Elden Ring είναι πραγματικά ένας από τους ομορφότερους και πιο ζωντανούς που έχετε επισκεφτεί ποτέ. Ο τίτλος ευτυχώς προσφέρει τον κόσμο των Lands Between, αποτυπωμένο σε έναν πολύ λεπτομερή χάρτη, ο οποίος σας επιτρέπει να ξεκλειδώσετε την κάθε περιοχή, βρίσκοντας ορισμένες στήλες που περιέχουν κομμάτια από αυτόν τον χάρτη. Αυτός ο κόσμος είναι γεμάτος από πολύ ενδιαφέροντα σημεία για εξερεύνηση όπως τα legacy dungeons τα οποία ανήκουν στους βασικούς ημίθεους αρχηγούς και συνήθως είναι τεράστια κάστρα, τα απλά dungeons, τα οποία μεταφράζονται ως μικρά οχυρά, κάστρα, σπηλιές και κατακόμβες και  εκεί μέσα θα συναντήσετε απλούς εχθρούς και στο τέλος αυτού του dungeon ένα boss. Ορισμένα από αυτά τα bosses δυστυχώς επαναλαμβάνονται, αλλά αυτό δεν επηρεάζει καθόλου την συνολική εμπειρία που προσφέρει το Elden Ring. Από την άλλη τα βασικά bosses αποτελούν ότι πιο εντυπωσιακό και ταυτόχρονα προκλητικό έχετε αντιμετωπίσει μέχρι και σήμερα. Όλα εκτός από ένα κατά την ταπεινή άποψη και αυτό δεν είναι άλλο από το τελικό boss, το οποίο έχει την πιο βαρετή μάχη στην ιστορία των ‘Soulsborne”. Κάθε εχθρός που σκοτώνετε σας επιβραβεύει με Runes, τις αντίστοιχες ψυχές των Demon’s/Dark Souls, και με αυτές μπορείτε να ανεβάσετε επίπεδο τον χαρακτήρα σας ή να αγοράσετε όπλα, πανοπλίες, αντικείμενα και spells.

Συνεχίζοντας την ανάλυση του κόσμου του Elden Ring αξίζει να αναφέρω, πως για πρώτη φορά σε παιχνίδι της FromFoftware υπάρχει κανονικός κύκλος ημέρας και νύχτας, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα να κάνετε τον χρόνο να κυλήσει πιο γρήγορα και να έρθει το  πρωί, το μεσημέρι ή βράδυ όποτε εσείς το επιθυμείτε. Ο μοναδικός λόγος που θα μπορούσε να το κάνει κάποιος αυτό είναι πως ορισμένα mobακια και bosses εμφανίζονται μόνο τη νύχτα. Μην φανταστείτε σε μεγάλη ποικιλία, ένα είδος από απλούς εχθρούς και ένα από bosses. Δυστυχώς αυτό το κομμάτι δεν το δούλεψε και πολύ καλά η FormSoftware.

Στο κομμάτι της μάχης τώρα, τα πάντα είναι αρκετά γνώριμα και η μοναδική μεγάλη διαφορά που θα συναντήσει κάποιος βετεράνος των “Soulsborne” είναι πως ο χαρακτήρας μας μπορεί να πηδήξει. Αυτό προσφέρει την δυνατότητα για δυνατά jump attacks, όπως ανέφερα και νωρίτερα. Από εκεί και πέρα το γνώριμο και εθιστικό gameplay παρέμεινε ανέγγιχτο. Το Elden Ring, είναι σαφώς επηρεασμένο από τις  παλιότερες δημιουργίες του Miyazaki, κρατώντας, έστω και με μυστικό τρόπο, ορισμένα από τα σήματα κατατεθέν τους. Ένα από αυτό είναι πως κάθε εχθρός έχει μια κρυφή μπάρα, που όσο γεμίζει από τα χτυπήματα που δέχεται τόσο ανεβαίνει, με αποτέλεσμα μόλις γεμίσει να ζαλιστεί και να είναι έτοιμος να δεχτεί ένα critical hit. Όλο αυτό φυσικά και μας φέρνει στο μυαλό το σύστημα posture του Sekiro: Shadows Die Twice.

Το Elden Ring υποστηρίζει και αυτό το γνωστό multiplayer που έχουμε γνωρίζει όλα αυτά τα χρόνια στα παιχνίδια αυτού του είδους. Ο οποιοσδήποτε παίχτης μπορεί να αφήσει σε διάφορα σημεία, συνήθως έξω από το κατώφλι κάποιου boss, ένα μήνυμα και εσείς μπορείτε να το επιλέξετε και να τον κάνετε summon στον δικό σας, για να σας βοηθήσει με το εκάστοτε boss. Συνολικά μπορείτε να καλέσετε μέχρι άλλους δυο παίχτες, αλλά προσοχή, όταν καλείται κάποιον παίχτη τότε το boss έχει παραπάνω life και είναι πιο δυνατό! Προσωπικά θα σας συμβούλευα να ανεβάσετε στο μέγιστο επίπεδο το Ashes Mimic Tear και να δοκιμάσετε την μάχη οι δύο σας. Εννοείται πως αντίστοιχο μήνυμα μπορείτε να αφήσετε και εσείς, ώστε να δηλώσετε διαθέσιμος προς άλλους παίχτες. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τα αντικείμενα που σας επιτρέπουν αν κάνετε invade σε κόσμους άλλους παιχτών, ώστε να δοκιμάσετε τις ικανότητές σας και στο PvP κομμάτι του τίτλου. Σημαντικά προβλήματα στο online κομμάτι του τίτλου δεν συνάντησα, εκτός από ένα ασήμαντο, το οποίο αφορά την δυσκολία του να κάνεις summon κάποιον παίχτη. Αυτό δεν είναι πρόβλημα των servers του Elden Ring, αλλά αφορά το ποιος θα προλάβει να πατήσει πρώτος πάνω στο μήνυμα. Όπως καταλαβαίνετε η ζήτηση για κάποια βοήθεια είναι αρκετή μεγάλη!

Όσον αφορά τώρα τον τεχνικό τομέα, το Elden Ring “φοράει” την μηχανή γραφικών των Dark Souls III και Bloodborne και φαίνεται πως έχει φτάσει στα όρια της για να καταφέρει να αποτυπώσει στην οθόνη μας τα Lands Between με αυτόν τον τρόπο. Στα χέρια μου είχα την PlayStation 5 έκδοση του τίτλου και δεν παρατήρησα τρομερά προβλήματα, εκτός ορισμένων frame drops σε περιπτώσεις που ξεκινούσε να βρέχει ή κάτι πεταγόταν απότομα στην οθόνη μου. Η FromSoftware σίγουρα έκανε το επόμενο μεγάλο βήμα με το Elden Ring σε ορισμένα θέματα, αλλά πιστεύω πως ήρθε ο καιρός να ανανεώσει την απαρχαιωμένη μηχανή γραφικών της και να κάνει το επόμενο βήμα και σε αυτό το κομμάτι. Απλά για να μην παρεξηγηθώ. Το Elden Ring δεν έχει άσχημα γραφικά. Ορισμένα σημεία του θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό με το level design τους, την ατμόσφαιρα και τις λεπτομέρειες που έχουν.

Το Elden Ring έγινε διαθέσιμο στις 25/02/2022 για τα PlayStation 4 και PlayStation 5. Το review του βασίστηκε σε PS5 Review Code, τo οποίο και λάβαμε από την Bandai Namco Entertainment Greece.


Ακολουθήστε το PSholics.gr σε Google News, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, και Twitch. ώστε να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα γύρω από το PlayStation!

Στηρίξτε το PSholics.gr, κάνοντας μια δωρεά, μέσω του PayPal.

Latest news
Ψηφοφορία

Είστε ευχαριστημένοι με τους δωρεάν PS Plus τίτλους του Μαΐου;

View Results

Loading ... Loading ...
Συνοψίζοντας

Elden Ring | Review

O Hidetaka Miyazaki κατάφερε να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία των Demon's Souls, Dark Souls, Bloodborne και Sekiro: Shadows Die Twice και να μας προσφέρει έναν τίτλο που όμοιος του δεν έχει κυκλοφορήσει ποτέ. Ποτέ ξανά δε δημιουργήθηκε τίτλος με τέτοια προσοχή, τέχνη και μεράκι. Ποτέ ξανά δεν παραδόθηκε στο κοινό παιχνίδι με τέτοιο βάθος κόσμου, ο οποίος πραγματικά να σε καταπίνει και να σε κάνει να μην ξέρεις τι να πρωτοεξερευνήσεις και τι να περιμένεις στα μεγαλειώδη κάστρα, τις σκοτεινές σπηλιές και τις απόκοσμες κατακόμβες του. Ποτέ δε θα μπορέσω να κλείσω αυτό κείμενο, γιατί είναι πραγματικά τόσα πολλά αυτά που προσφέρει το Elden Ring, που καλύτερα να τα ανακαλύψετε και να τα βιώσετε μόνοι σας.

Βαθμολογία

10
Αριστούργημα

Θετικά:

  • Πανέμορφος, τεράστιος και ζωντανός κόσμος.
  • Τρομερό game design.
  • Το σύστημα μάχης του.
  • Άκρως εθιστικό.
  • Πιο φιλόξενο για όσους δεν είχαν επαφή ποτέ με κάποιον τίτλο της FormSoftware, εξαιτίας ορισμένων νέων προσθηκών.

Αρνητικά:

  • Η μηχανή γραφικών της FromSoftware γέρασε και δε λέει να βγει σε σύνταξη.
  • Επανάληψη ορισμένων περιοχών και εχθρών.
  • Θα σας ρουφήξει την ψυχή, μαζί και τον ελεύθερό σας χρόνο.

Share This Post

Like This Post

6

Δείτε επίσης

0
0
0

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Graphics
    0
    10
    Gameplay
    0
    10
    Longevity
    0
    10
    Thanks for submitting your rating!
    Please give a rating.

    Thanks for submitting your comment!