Close

Login

Close

Εγγραφή

Close

Lost Password

Συνδέεται με:

Dying Light 2: Stay Human | Review

Ένα προβληματικό αλλά απίστευτα διασκεδαστικό sequel.

Από την αποκάλυψή του κατά την διάρκεια της Ε3 2018, το Dying Light 2: Stay Human κατάφερε να γίνει ένας από τους πιο πολυαναμενόμενους τίτλους των τελευταίων ετών, τόσο χάρη στο εντυπωσιακό gameplay υλικό που η δημιουργός του, Techland, κατάφερε να μας παρουσιάσει, όσο και στην επιτυχία του προκατόχου του, που κυκλοφόρησε το 2015. Παρόλα αυτά, ο τίτλος υπέστη μια πληθώρα προβλημάτων, στραβοπατημάτων και αναβολών μέσα σε αυτά τα χρόνια, μεταφέροντας τελικά την κυκλοφορία του από τις αρχές του 2020 στις αρχές του 2022, με σκοπό την αντιμετώπιση όλων αυτών των ατελειών του. Όπως όμως φαίνεται, ίσως και να χρειαζόταν ακόμη περισσότερο χρόνο στην θερμοκοιτίδα που του προσέφερε το πολωνικό στούντιο ανάπτυξης, μιας και τα στραβοπατήματα γραπώθηκαν πάνω του πιο γερά άπ’ όσο θα έπρεπε.

Ο εν λόγω open-world survival action RPG τίτλος μας μεταφέρει στην πλασματική Ευρωπαϊκή πόλη Villedor, όπου ο Aiden Caldwell, ένας ξένος που έζησε το μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής του στον έξω κόσμο και κατατάχτηκε στην όπως την χαρακτηρίζουν οι κάτοικοι της πόλης εχθρική και επικίνδυνη κατηγορία των pilgrim, αναζητά την αδερφή του Mia, την οποία έχει να δει από τότε που ήταν παιδί. Ταξιδεύοντας λοιπόν στην ως επί το πλείστον αφιλόξενη και βαριά οχυρωμένη αυτή πόλη, γνωρίζει νέους εχθρούς και φίλους και εξοικειώνεται με την παράξενη και γεμάτο κινδύνους ζωή πάνω στους θανατηφόρους δρόμους και τις καταπράσινες ταράτσες εκείνου του κόσμου.

Επιστρέφοντας στα προβλήματα που αναφέραμε νωρίτερα, ήταν λογικό να αναρωτηθούμε για το εάν το Dying Light 2: Stay Human αποτελεί έναν καλό, κακό ή μέτριο τίτλο, η απάντηση στο ερώτημα αυτό όμως είναι λίγο πιο περίπλοκη. Στην προκυμμένη περίπτωση, θεωρείται ένας μικτής ποιότητας τίτλος, καθώς δεν αποτελεί μια αδιάφορη προσπάθεια, αλλά ένα δημιούργημα εξολοκλήρου απαρτιζόμενο από εξαιρετικές αλλά και ανεκπλήρωτες ιδέες, με το πρώτο τμήμα του που φαίνεται να έχει αφεθεί στην μοίρα και των δύο ιδεών να είναι η ιστορία του. Από την μια, προσφέρει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα από την κατάσταση του κόσμου, τον πόνο και την εξαθλίωση που συνόδευσαν την εξάπλωση του φριχτού εκείνου ιού, και το πως η ανθρωπότητα πασχίζει και πολλές φορές αποτυγχάνει να συγκρατήσει την ανθρωπιά της, από την άλλη όμως όλοι οι χαρακτήρες πέρα από τον πρωταγωνιστή, τον Aiden Caldwell, δεν καταφέρνουν να φανούν ως κάτι παραπάνω από αδιάφοροι.

Σε αυτό το πρόβλημα δεν βοηθάει καθόλου και το voice-acting του τίτλου. Παρόλο που ο Jonah Scott, ο ηθοποιός που υποδύεται τον Aiden, κατάφερε να κάνει εξαιρετική δουλειά, προσφέροντας στον πρωταγωνιστή του τίτλου ζωή, χαρακτήρα και ανθρωπιά, και η φωνή της Lewan είναι αξιόλογη, το υπόλοιπο voice-acting του τίτλου ήταν στην καλύτερη των περιπτώσεων μέτριο, και όσο μικρότερης σημασίας ήταν ο χαρακτήρας τόσο χειρότερη, ψεύτικη και πρόχειρη έμοιαζε η φωνή του. Ευτυχώς όμως ο ακουστικός τομέας του τίτλου δεν ενέδωσε εν τέλη σε αυτά τα προβλήματα, με την μουσική του τίτλου και τον τρόπο που αυτή διηγείται την ιστορία και την δράση να μην διστάζει να γίνεται εξαιρετικά αναγνωρίσιμη, έως και εμβληματική.

Το αστέρι του τίτλου όμως δεν είναι η μουσική του, αλλά το gameplay του. Ένα πράγμα που κατάφερε χωρίς αμφιβολία να κάνει η Techland ήταν να πατήσει πάνω στα ήδη επιτυχημένα τμήματα του πρώτου Dying Light και να τα βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό, με την σημαντικότερη βελτίωση να αποτελεί το parkour. Κάθε στιγμή που πέρασα σκαρφαλώνοντας σε παράθυρα, σκεπές, φορτηγά και άλλα αξιοσημείωτα στοιχεία εκείνης της πόλης κατέληξε να είναι σκέτη απόλαυση, με την κίνηση του Aiden να είναι γρήγορη και γεμάτη δράση, αλλά όχι φιγουρατζίδικη όπως για παράδειγμα στο Mirror’s Edge, διατηρώντας την απαραίτητη και επιθυμητή αύρα επιβίωσης. Είτε κατά την διάρκεια της εξερεύνησης, όπου παίζεις ανεπαίσθητα το παιχνίδι “το πάτωμα είναι λάβα” και μελετάς προσεκτικά το περιβάλλον ώστε να εντοπίσεις νέα μονοπάτια, είτε και κατά την διάρκεια των βάρβαρων και γεμάτων αδρεναλίνη κυνηγητών που τρέχεις για να σωθείς από ορδές μεταλλαγμένων, το parkour είναι αναμφισβήτητα το καλύτερο και ευτυχώς μεγαλύτερης συχνότητας κομμάτι του τίτλου.

Το σύστημα μάχης του τίτλου είναι επίσης αρκετά καλό, καθώς για ακόμη μια φορά πάτησε πάνω στις πετυχημένες ιδέες που κατέφθασαν μαζί με τον πρώτο τίτλο της σειράς, αυτήν την φορά ωστόσο αφαιρώντας και προσθέτοντας νέα στοιχεία. Για παράδειγμα, ο Aiden είναι πολύ πιο αποτελεσματικός στην αντιμετώπιση ολόκληρων ομάδων από μεταλλαγμένους σε σύγκριση με τον Kyle Crane, με τις close-combat επιθέσεις του να είναι πιο ρευστές και σταθερές, ενώ απέκτησε και νέες επιθέσεις που χάρη στο parkour κατατροπώνει πιο εύκολα και εντυπωσιακά τις ανθρώπινες απειλές, για κάποιον αδιανόητο λόγο όμως αφαιρέθηκε η δυνατότητα για επισκευή των όπλων, οδηγώντας αναπόφευκτα στην καταστροφή τους, ακόμη και αν έχεις τοποθετήσει σε αυτά μια σειρά από εντυπωσιακά weapon mods.

Το leveling-up σύστημα του τίτλου παρέμεινε απλό και κατανοητό, μιας και αποτελείται από δύο τμήματα (αυτά του parkour και αυτά του combat), και κάθε νέο skill μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην επιβίωση του Aiden, ενώ ευχάριστη είναι και η προσθήκη των inhibitor, μια ένεση που μπορεί να του ανεβάσει μόνιμα είτε την ζωή είτε την αντοχή του. Από την άλλη, το crafting δεν προσφέρει τίποτα το επαναστατικό, με τα σκόρπια αντικείμενα που καταφέρνει να βρίσκει ο πρωταγωνιστής μας στον διάβα του να μετατρέπονται εν τέλη σε lock picks, weapon mods, θεραπευτικά αντικείμενα και άλλα.

Ένα ακόμη μεγάλο θετικό του τίτλου είναι φυσικά ο κόσμος του. Η πόλη είναι τεράστια και πραγματικά χρήζει εξερεύνησης, κάνοντας το parkour ακόμη πιο διασκεδαστικό και εθιστικό, και κρύβονται σε αυτήν διάφορα σπίτια, καταστήματα και άλλα οικήματα έτοιμα για να λεηλατηθούν. Ή μάλλον σχεδόν έτοιμα, καθώς στην πλειοψηφία τους βρίσκουν καταφύγιο μια πληθώρα μεταλλαγμένων που κοιμούνται την μέρα και ξεχύνονται στους δρόμους την νύχτα, αναγκάζοντάς σε έτσι να κάνεις τα ψώνια σου μετά την δύση του ηλίου, ακόμα και αν κινδυνεύεις περισσότερο.

Και αυτό είναι ένα τεράστιο άλμα σε σύγκριση με το πρώτο Dying Light. Στον νέο αυτό τίτλο οι παίκτες έχουν περισσότερους λόγους να κάνουν μια εξόρμηση κατά την διάρκεια της νύχτας αντί απλά να πέσουν για ύπνο και να περιμένουν να ξημερώσει και να αρεωθεί η απειλή, είτε γιατί εκείνη την ώρα κυκλοφορούν στους δρόμους ιδιαίτεροι μεταλλαγμένοι από τους οποίους μπορούν να συλλέξουν τρόπαια που θα ξεκλειδώσουν νέες αναβαθμίσεις για τα απαραίτητα αντικείμενά τους, είτε γιατί αρκετά από τα side-quest μπορούν να ολοκληρωθούν μόνο εκείνες τις ώρες. Επιπλέον, αυξάνεται στα ύψη η αδρεναλίνη των παικτών, τόσο γιατί αν τους εντοπίσουν οι howlers θα οδηγήσει ξοπίσω τους ολόκληρη ορδή εξαιρετικά άγριων και αδίστακτων μεταλλαγμένων, όσο και γιατί αν ο Aiden μείνει εκτεθειμένος πολύ ώρα στο σκοτάδι και δεν έρθει σε επαφή με το σωτήριο UV light, θα έχει άσχημο τέλος.

Παρόλα αυτά, ακόμα και αυτή η ευχάριστη και διασκεδαστική εξερεύνηση μπορεί να καταστεί προβληματική, κάτι που αποδίδεται δυστυχώς στα πολυάριθμα τεχνικά ζητήματα του τίτλου. Έχοντας ζήσει (όπως οι περισσότεροι φυσικά) την καταστροφική κυκλοφορία του Cyberpunk 2077 στο PlayStation 4, επέλεξα να δοκιμάσω και τον νέο τίτλο της Techland στην παλιά κονσόλα της Sony, όπου ήρθα αντιμέτωπη με μια πληθώρα τεχνικών προβλημάτων. Από την συχνή αργοπορημένη φόρτωση των textures, κάνοντας τα πρόσωπα πολλών χαρακτήρων εντελώς γκρι, τα glitches των μεταλλαγμένων που αρκετές φορές μετά την εξόντωσή τους παρέμεναν όρθιοι και περήφανοι (ακόμη και χωρίς κεφάλι), μέχρι και την ολική έλλειψη ολόκληρων διαλόγων αλλά και υπότιτλων όποτε πατούσα pause, κάνοντας με να μην καταλαβαίνω τι γινόταν σε αρκετά main και side quests, και τα αναπόφευκτα crashαρίσματα, υπήρξαν άπλετες στιγμές που ένιωσα τον τίτλο να μου κλέβει την μπουκιά από το στόμα.

Το Dying Light 2: Stay Human έγινε διαθέσιμο στις 04/02/2022 για τα PlayStation 4 και PlayStation 5. Το review του βασίστηκε σε PS4 Review Code, τo οποίο και λάβαμε από την Techland.


Ακολουθήστε το PSholics.gr σε Google News, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, και Twitch. ώστε να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα γύρω από το PlayStation!

Στηρίξτε το PSholics.gr, κάνοντας μια δωρεά, μέσω του PayPal.

Latest news
Ψηφοφορία

Είστε ευχαριστημένοι με τους δωρεάν PS Plus τίτλους του Μαΐου;

View Results

Loading ... Loading ...
Συνοψίζοντας

Dying Light 2: Stay Human | Review

Το Dying Light 2: Stay Human αποτελεί ένα αρκετά καλό sequel σε σύγκριση με τον πρώτο και ήδη πετυχημένο τίτλο, βελτιώνοντας διάφορες πτυχές του και προσφέροντας μας ατελείωτες ώρες διασκέδασης και αμέτρητες εκρήξεις αδρεναλίνης, στην τελική όμως δεν κατάφερε να προσπεράσει αρκετά από τα στραβοπατήματά του, όπως τα τεχνικά του προβλήματα και το ρηχό voice-acting. Για το δεύτερο φυσικά δεν μπορεί πλέον να γίνει κάτι, το πρώτο κομμάτι όμως μπορεί να βελτιωθεί και ευτυχώς δεν δημιουργεί προβλήματα στο PlayStation 5, αν λοιπόν θέλετε να πέσετε με τα μούτρα στην δράση χωρίς να σας νοιάζει ιδιαίτερα η ιστορία και οι χαρακτήρες, το Dying Light 2: Stay Human είναι ο κατάλληλος τίτλος για εσάς.

Βαθμολογία

7
Πολύ καλό

Θετικά:

  • Εξαιρετικό σύστημα parkour γεμάτο δράση.
  • Βελτιωμένο σύστημα μάχης.
  • Τεράστιος κόσμος με άπλετα κρυφά σημεία.
  • Ο Jonah Scott προσέφερε ζωή στον Aiden με την φωνή του...

Αρνητικά:

  • Το υπόλοιπο όμως voice-acting ήταν απλά κακό.
  • Άπλετα τεχνικά προβλήματα τύπου Cyberpunk 2077 στην PS4 έκδοση.
  • Αφαίρεση της επισκευής των όπλων.

Share This Post

Like This Post

0

Δείτε επίσης

0
0
0

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Graphics
    0
    10
    Gameplay
    0
    10
    Longevity
    0
    10
    Thanks for submitting your rating!
    Please give a rating.

    Thanks for submitting your comment!