Close

Login

Close

Εγγραφή

Close

Lost Password

Συνδέεται με:

Deathloop | Review

Γιατί ποιος χρειάζεται μια ολόκληρη ζωή όταν μπορεί να ζει μια μέρα ξανά και ξανά;

Φανταστείτε να ξυπνάτε μια μέρα και συνειδητοποιείτε πως εκείνη η συγκεκριμένη μέρα θα μετατραπεί στην μοναδική μέρα που θα βιώνετε για το υπόλοιπο της ζωής σας, χωρίς να έχετε συγκρατήσει τις αναμνήσεις σας από τα προηγούμενα γεγονότα που σας συνόδεψαν μέχρι εκείνο το σημείο. Τώρα φανταστείτε αυτή την ίδια μέρα να είναι λουσμένη με μια πληθώρα ανθρώπων έτοιμοι να σας σκοτώσουν χωρίς καν να προλάβετε να τους μιλήσετε. Δεν θα θέλατε να ξεφύγετε από αυτή την μέρα; Αν ναι, τότε ίσως και να είστε ο Colt, ο πρωταγωνιστής του Deathloop.

Το Deathloop είναι ο νέος τίτλος του στούντιο ανάπτυξης Arkane Lyon και της εκδότριας εταιρίας Bethesda Softworks, και μας παρουσιάζει ακριβώς αυτό, με έναν όμως αρκετά δημιουργικό τρόπο. Συνδυάζοντας άπλετα μικρά αλλά αξιοπρόσεχτα στοιχεία από αγαπημένους τίτλους όπως τα Hitman, Metroid, Dark Souls, Edge of Tomorrow, αλλά και την ίδια την σειρά τίτλων του συγκεκριμένου στούντιο, το Dishonored, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα έδεσμα πρωτότυπης περιπλοκότητας, και έναν τίτλο που σίγουρα θα μείνει αξέχαστος. Τι είναι όμως αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει περισσότερο από τους υπόλοιπους τίτλους του 2021; Για αρχή, η ιστορία του.

Η ιστορία του νέου αυτού action adventure first-person shooter τίτλου ξεκινάει με τον Colt, έναν έμπειρο δολοφόνο με ενδυματολογικές απόψεις από την δεκαετία του ’60, που ξυπνά χωρίς τις αναμνήσεις του και χωρίς το όνομά του στην παραλία ενός μυστηριώδους νησιού ονόματι Blackreef. Αφού πρώτα καταφέρει να ανακτήσει το έμπιστο όπλο του, ανακαλύπτει ότι έχει ξαναβρεθεί στην ίδια ακριβώς κατάσταση στο παρελθόν, και μάλιστα όχι μια μόνο φορά. Όπως μπορεί να δει, τόσο ο ίδιος όσο και οι υπόλοιποι κάτοικοι εκείνου του νησιού έχουν κολλήσει σε μια αιώνια λούπα, αναγκασμένοι να βιώνουν την ίδια μέρα ξανά και ξανά. Αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός έργου που δημιουργήθηκε από μια ομάδα με την ονομασία Visionaries, που θέλουν απλώς να δημιουργήσουν μια παράξενη ουτοπία στην οποία μπορούν να γλεντούν για πάντα χωρίς να πεθαίνουν.

Το πρόβλημα όμως είναι ότι όλοι χάνουν τη μνήμη τους από την “προηγούμενη” ημέρα στην αρχή της “επόμενης”, πέρα από τον Colt, αλλά και την Julianna. Η Julianna είναι η βασική ανταγωνίστρια του τίτλου και μια από τους Visionaries, η οποία εμφανίζεται από τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτά του, και βασικός της στόχος είναι να σταματήσει τον Colt από το να σπάσει αυτή την λούπα. Καθημερινά λοιπόν δίνει εντολή στους κατοίκους του νησιού, τους Eternalists, να τον κυνηγήσουν και να τον σκοτώσουν, κάνοντας την προσπάθειά του -και την δική μας- αρκετά πιο δύσκολη.

Πως όμως θα καταφέρει ένας μόνο άνθρωπος να έρθει αντιμέτωπος με ένα ολόκληρο νησί και να κατορθώσει το μέχρι πρότινος ακατόρθωτο; Σκοτώνοντας και τους οχτώ Visionaries σε μια μόλις ημέρα. Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται, καθώς ο Colt δεν γνωρίζει που μπορεί να βρίσκεται ο κάθε Visionary ανά πάσα ώρα και στιγμή. Έτσι λοιπόν αναγκάζεται να μάθει για αυτούς, ερευνώντας κάθε μικρό στοιχείο που μπορεί να βρει στον διάβα του, όπως σημειώσεις, ηχογραφήσεις, μηνύματα στους υπολογιστές και πολλά άλλα, τα οποία και αποκαλύπτουν σιγά σιγά την τοποθεσία του κάθε αρχηγού κατά την διάρκεια των τεσσάρων περιόδων της ημέρας, το πρωί, το μεσημέρι, το απόγευμα και το βράδυ.

Με αυτή του την αναζήτηση ο Colt θα μπορέσει να ξεδιπλώσει σιγά σιγά το περιεχόμενο του Blackreef, συμπεριλαμβανομένων και των μυστικών του, με το ένα του βήμα να οδηγεί πολύ προσεκτικά στο επόμενο. Για παράδειγμα, μπορεί το απόγευμα να ανακαλύψει έναν κωδικό για ένα κλειδωμένο δωμάτιο, στο οποίο θα έχει πρόσβαση μόνο το πρωί, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένει για να το ξεκλειδώσει μέχρι την επόμενη ημέρα. Και σε εκείνο το δωμάτιο μπορεί να βρει ένα στοιχείο για την θέση ενός από τους Visionaries αργότερα το βράδυ. Έπειτα, αντιμετωπίζοντας τον εν λόγω Visionary, θα μπορέσει να εντοπίσει ακόμη ένα στοιχείο μέσα στα προσωπικά του αρχεία για το που θα βρίσκεται νωρίτερα την ίδια μέρα, συναντώντας έναν από τους άλλους Visionaries. Και αυτή η διαδοχική αναζήτηση θα συνεχιστεί έως ότου, τελικά, όλα τα μυστικά του Blackreef αποκαλυφθούν και μπορέσουμε να καταστρώσουμε το απόλυτο σχέδιο ώστε να εντοπίσουμε και να εξολοθρεύσουμε όλους τους στόχους σε μια μόνο μέρα. Το μόνο ίσως αρνητικό με αυτή την αναζήτηση είναι πως τα απαραίτητα για την συνέχιση της ιστορίας αντικείμενα είναι πολλές φορές δυσεύρετα, καθώς μπορούν να κρυφτούν μέσα στα γεμάτα με μη-αλληλοεπιδρώμενα αντικείμενα δωμάτια, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα να ξεχαστεί κάποιο σημαντικό αρχείο πίσω, και να χρειαστεί να επιστρέψει ο παίκτης για να το βρει, αντιμετωπίζοντας πάλι όλους τους εχθρούς, και χωρίς μάλιστα να ξέρει τι ψάχνει.

Πέρα όμως από την συνεχή αυτή αναζήτηση, ένα τεράστιο κομμάτι του τίτλου είναι φυσικά το σύστημα μάχης του, το οποίο και είναι αρκετά σύνθετο, καθώς υπάρχουν αρκετοί μηχανισμοί που είναι όλοι εξίσου σημαντικοί για την ολοκλήρωση του τίτλου, και χωρίζονται στα όπλα, τα trinkets, τα slabs και το infuse. Τα όπλα, όπως το shotgun ή το sniper, τα οποία και βρίσκουμε σκοτώνοντας εχθρούς, είναι αρκετά ποικιλόμορφα ώστε να προσφέρουν μια ανανεωμένη gameplay εμπειρία, χωρίς όμως να είναι πάρα πολλά, επιτρέποντάς σου να τα μάθεις όλα σε επαρκή βαθμό, και χωρίζονται σε πέντε κατηγορίες δύναμης, το γκρι, το πράσινο, το μπλε, το μοβ και το χρυσό, με το γκρι να είναι το πιο αδύναμο, και το χρυσό να προσφέρει την απόλυτη δύναμη. Σε τρεις κατηγορίες χωρίζονται και τα trinkets (cruse, sleek και exemplar), τόσο των όπλων όσο και του ίδιου του Colt, και προσφέρουν διάφορες αναβαθμίσεις όπως επιπλέον ζημιά, rate of fire, ταχύτητα και άλλα για τα όπλα και περισσότερη ζωή, διπλό άλμα κ.λπ. για τον Colt.

Έπειτα, έχουμε τα slabs, τα οποία είναι οι υπερφυσικές δυνάμεις των Visionaries. Ο Colt ξεκινάει με μια από αυτές τις δυνάμεις, την ιδιότητα να επιστρέφει στην ζωή για δύο ακόμη φορές μέχρι να πεθάνει και να ξεκινήσει την εκάστοτε λούπα από την αρχή, ενώ σκοτώνοντας έναν Visionary μπορεί και διεκδικήσει το όπλο του, τα trinkets του, αλλά και το slab του, δίνοντάς του για παράδειγμα την ικανότητα να τηλεμεταφέρεται σε σχετικά κοντινή απόσταση, να γίνεται αόρατος για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, να συνδέει εχθρούς μεταξύ τους ώστε να πεθαίνει μια ομάδα με ένα μόνο χτύπημα και άλλα. Και, σκοτώνοντας τον ίδιο Visionary δεύτερη και τρίτη φορά, αποκτούμε και νέες αναβαθμίσεις για το εκάστοτε slab, όπως περισσότερη ζημιά. Αυτό όμως που κάνει το Deathloop να ξεχωρίζει ακόμη περισσότερο και να συνδέεται πολλές φορές (όμως εσφαλμένα) με το roguelike είδος είναι πως μετά την λήξη της κάθε λούπας, είτε από θάνατο είτε απλά επειδή περάσαμε στο επόμενο πρωί, χάνουμε όλα τα αντικείμενα και τις αναβαθμίσεις μας. Και εδώ είναι που γίνεται χρήσιμο το infuse.

Το infuse μας δίνει την δυνατότητα να κρατήσουμε στο οπλοστάσιό μας τα όπλα, τις αναβαθμίσεις και τα slabs που αποκτήσαμε, κάτι που ωστόσο δεν πραγματοποιείται δωρεάν. Για την εξασφάλιση των αντικειμένων μας χρειαζόμαστε άπλετο Residuum, το οποίο είναι κάτι σαν το νόμισμα του τίτλου. Στην πραγματικότητα όμως είναι ένα κατάλοιπο ενέργειας, το οποίο “γαντζώνεται” πάνω σε ορισμένα τυχαία αντικείμενα και σε μερικούς μόνο εχθρούς και ύστερα από ένα συγκεκριμένο σημείο στην ιστορία του τίτλου μπορούμε να το συλλέξουμε. Επιπλέον, μπορούμε να θυσιάσουμε μερικά αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε για να αποκτήσουμε λίγο ακόμη Residuum, και τελικά να μετατρέψουμε τα πιο χρήσιμα σε μόνιμους συμμάχους μας.

Αποκτώντας λοιπόν όλα τα όπλα και τις αναβαθμίσεις που επιθυμούμε, μπορούμε να ξεκινήσουμε μια νέα εξόρμηση σε μια από τις τέσσερις χρονικές περιόδους, αλλά και μια από τις τέσσερις περιοχές του Blackreef, το Complex, το Updaam, το Karl’s Bay και το Fristad Rock. Κάθε περιοχή λειτουργεί σαν ένα αξιόλογου μεγέθους hub, και μπορείτε να την διασχίσετε με όποιον τρόπο θέλετε. Από τους γεμάτο εχθρούς δρόμους, τα λίγο πιο ήσυχα αλλά πολλές φορές όμοια με λαβύρινθους σπίτια, μέχρι και τα ψηλά βράχια και τις σκεπές, υπάρχουν χιλιάδες πιθανές διαδρομές για όλα τα γούστα. Και, η κάθε διαδρομή θα βοηθήσει και στον τρόπο με τον οποίον οι παίκτες επιθυμούν να παίξουν τον τίτλο. Για παράδειγμα, αν έχουν ένα αρκετά δυνατό οπλοστάσιο και άπλετη ζωή, μπορούν να πάνε από τον δρόμο πυροβολώντας ότι βρουν μπροστά τους και σπέρνοντας το απόλυτο χάος, με τον κίνδυνο ωστόσο να υπερισχύσουν οι Eternalists, αλλά μπορούν και να πάνε από τις σκεπές και από τις μικρές εσοχές των κτηρίων και να εξολοθρεύσουν ήσυχα τις απειλές τους χρησιμοποιώντας την ματσέτα τους, και χακάροντας τις διάφορες παγίδες που υπάρχουν διάσπαρτες με την βοήθεια μιας μικρής συσκευής ονόματι Hackamajic. Βέβαια, μπορούν και να μην σκοτώσουν κανέναν και να κυνηγήσουν μόνο τους Visionaries, ένα εγχείρημα ακόμη πιο ριψοκίνδυνο (αλλά απαραίτητο για το platinum τρόπαιο).

Ένα αρνητικό ωστόσο με την συνολική εμπειρία του συστήματος μάχης είναι το A.I. των εχθρών. Οι απλοί εχθροί του τίτλου είναι αρκετά αφελείς, ίσως και χαζοί, και ξεγελιούνται απίστευτα εύκολα, καθώς πολλές φορές μπορεί να περάσουμε ακριβώς δίπλα τους και να μην μας αντιληφθούν. Αυτό το γεγονός μπορεί να καταστήσει την εκάστοτε εξόρμηση αρκετά πιο εύκολη ώστε να επικεντρωθούμε στην εξόντωση των στόχων μας, μετά όμως από αρκετές και πολύωρες προσπάθειες, οι συγκεκριμένοι εχθροί μετατρέπονται σε ρουτίνα. Ευτυχώς όμως, κάθε μια από αυτές τις εξορμήσεις μπορεί να αποκτήσει περισσότερο ενδιαφέρον χάρη στην Julianna. Την Julianna λοιπόν χειρίζονται άλλοι παίκτες, όπως και εμείς, στο δεύτερο mode του τίτλου, με την ονομασία Protect the Loop, το οποίο και μας επιτρέπει να διεισδύσουμε στην εξόρμηση ενός άλλου παίκτη και να επιχειρήσουμε να τον σκοτώσουμε, σαμποτάροντας παράλληλα την διέξοδό του με μια αντένα. Αν βέβαια δεν θέλετε να σας χαλάσει ένας άλλος παίκτης την προσπάθειά σας, μπορείτε στο αρχικό μενού να επιλέξετε εάν θέλετε ο τίτλος να είναι στο online mode ή στο friends only mode.

Η Julianna όμως δεν κάνει τον τίτλο ακόμη πιο ευχάριστο και συναρπαστικό μόνο με την φονική της παρουσία. Τόσο η ίδια, η οποία συνήθως μιλάει στην αρχή της κάθε εξόρμησης, όσο και ο Colt, αλλά και οι υπόλοιποι χαρακτήρες του τίτλου, λάμπουν χάρη στο εξαίσιο voice-acting. Οι φωνές τους είναι απίστευτα ταιριαστές με την εμφάνισή τους και οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι εξαιρετικά πιστευτές, κάνοντας το voice-acting του Deathloop ένα από τα καλύτερα V.A. όλων των εποχών για την gaming βιομηχανία. Δεν είναι όμως μόνο οι ηθοποιοί που δίνουν ρεσιτάλ το μοναδικό θετικό του εκπληκτικού ακουστικού τομέα του τίτλου. Η άλλοτε χαλαρή και άλλοτε πάλι γεμάτη δράση μουσική είναι εξίσου συναρπαστική και αξιομνημόνευτη, και σε συνδυασμό με τους λεπτομερείς ήχους των όπλων, δημιουργεί την απόλυτη ακουστική εμπειρία.

Και φυσικά, το ίδιο εκθαμβωτικός είναι και ο οπτικός τομέας. Ο κόσμος του Deathloop είναι μια οπτική πανδαισία, με λεπτομέρειες σε κάθε μικροσκοπικό αντικείμενο, εξαιρετικό φωτισμό που ταιριάζει με την κάθε χρονική περίοδο της ημέρας, και με τον κάθε εχθρό να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους. Το περιβάλλον είναι αξιομνημόνευτο, και το κάθε δρομάκι έχει τον δικό του ειδικό σχεδιασμό, έτσι ώστε αν έχεις περάσει μερικές ώρες στον τίτλο να ξέρεις ακριβώς που βρίσκεσαι, έχοντας πάντοτε την ιδιότητα να χαζέψεις την παραμικρή πινελιά.

Το αποκορύφωμα όμως κρύβεται πίσω από το ίδιο το PlayStation 5, και κυρίως το DualSense. Προτεινόμενη λειτουργία ανάλυσης είναι φυσικά αυτής του Performance, με Dynamic 4K και σταθερά 60fps, τα οποία δεν έπεσαν για ούτε ένα δευτερόλεπτο καθ’ όλη την διάρκεια που δοκιμάσαμε τον τίτλο, ενώ όσων αφορά το DualSense, η Arkane Lyon εκμεταλλεύτηκε τις δυνατότητες του χειριστηρίου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Πλέον αισθανόμαστε την ξεχωριστή φύση του εκάστοτε όπλου χάρη στα adaptive triggers, ενώ υπήρξαν και μερικές φορές που η σκανδάλη κόλλησε και δεν μπορούσαμε να πυροβολήσουμε, κάνοντάς μας να νιώσουμε το άγχος που θα νιώθαμε και στην πραγματικότητα. Το haptic feedback ήταν εξίσου αισθητό, καθώς μπορούσαμε να αισθανθούμε τις κινήσεις του Colt, ενώ το μεγαλύτερο θετικό ήταν το γεγονός πως η Julianna μας μιλούσε μόνο μέσα από το μικρόφωνο του χειριστηρίου, ενώ ακουγόταν κανονικά όταν απευθυνόταν σε άλλους.

Ο τίτλος μας παραχωρήθηκε από την επίσημη αντιπροσωπία της Bethesda Softworks στην χώρα μας, Ave Tech, για τις ανάγκες του Review.


Ακολουθήστε το PSholics.gr σε Google News, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, και Twitch. ώστε να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα γύρω από το PlayStation!

Στηρίξτε το PSholics.gr, κάνοντας μια δωρεά, μέσω του PayPal.

Latest news
Ψηφοφορία

Είστε ευχαριστημένοι με τους δωρεάν PS Plus τίτλους του Μαΐου;

View Results

Loading ... Loading ...
Συνοψίζοντας

Deathloop | Review

Το Deathloop είναι ένας από τους καλύτερους τίτλους του PlayStation 5, καθώς όχι μόνο προσφέρει μια πολύ ξεχωριστή gameplay εμπειρία, αλλά αναδεικνύει και την ίδια την κονσόλα. Η Arkane Lyon κατάφερε να παντρέψει με τον πιο σωστό τρόπο όλες τις ιδέες που είχε και δημιούργησε έναν διασκεδαστικό, αξιομνημόνευτο και γεμάτο λόγους να επιστρέψεις σε αυτόν τίτλο και, παρόλο που υπήρξαν μερικά σχεδιαστικά λάθη, όπως η απλότητα του A.I. και τα δυσεύρετα αλλά απαραίτητα για την ολοκλήρωση του τίτλου αρχεία, το Deathloop σαν σύνολο αποτελεί μια περιπέτεια που δεν πρέπει να λείψει από καμία βιβλιοθήκη.

Βαθμολογία

9
Εξαιρετικό

Θετικά:

  • Ένας από τους πιο πρωτότυπους τίτλους των τελευταίων εποχών
  • Ενδιαφέρον τρόπος εξιστόρησης
  • Πλούσιος, γεμάτος λεπτομέρειες κόσμος
  • Ανεπανάληπτο voice-acting
  • Ελευθερία κινήσεων και σύνθετο οπλοστάσιο
  • Πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του PS5 και του DualSense

Αρνητικά:

  • Απλότητα του A.I. που το καθιστά βαρετό
  • Πληθώρα δυσεύρετων αλλά απαραίτητων για τον τίτλο αντικειμένων

Share This Post

Like This Post

0

Δείτε επίσης

0
0
0

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Graphics
    0
    10
    Gameplay
    0
    10
    Longevity
    0
    10
    Thanks for submitting your rating!
    Please give a rating.

    Thanks for submitting your comment!