Οι πολλαπλές -και τεραστίων διαστάσεων- μαζικές απολύσεις είναι δυστυχώς ένα γεγονός που παρατηρείται ολοένα και πιο συχνά στην gaming βιομηχανία από τα τέλη του 2023, με όλο και περισσότερα στούντιο ανάπτυξης και gaming εταιρίες να απολύουν δεκάδες, μέχρι και εκατοντάδες άτομα, ώστε να διαχειριστούν καλύτερα το ολοένα και αυξανόμενο κόστος δημιουργίας ενός τίτλου, και την πολλές φορές “κτηνώδη” οικονομία.
Ένα στούντιο που πιστεύαμε μέχρι πρότινος πως κατάφερε να γλιτώσει από τα σαγώνια των μαζικών απολύσεων ήταν η Bungie, δυστυχώς όμως και η ίδια υπέκυψε, ανακοινώνοντας πως επρόκειτο να απολύσουν 220 διαφορετικά άτομα από όλες τις βαθμίδες και τα πόστα του στούντιο, έναν αριθμό που αντιστοιχεί περίπου στο 17% ολόκληρου του προσωπικού δυναμικού της.
Όσοι απολυθούν, θα λάβουν από την Bungie ένα γενναιόδωρο πακέτο εξόδου, συμπεριλαμβανομένης της απόλυσης, του μπόνους και της κάλυψης υγείας, σε μια προσπάθεια να κάνουν την απόλυσή τους όσο λιγότερο ανώδυνη γίνεται.
Πέρα από τις πολυάριθμες αυτές απολύσεις, ο CEO της Bungie Pete Parsons αποκάλυψε πως θα ξεκινήσουν μια πιο “βαθιά” ενσωμάτωση με την Sony Interactive Entertainment, όπου 115 άτομα (περίπου το 12% του προσωπικού δυναμικού του στούντιο) θα μεταφερθούν σε διάφορα πόστα της Sony ώστε να αποφευχθεί και η δική τους απόλυτη.
Τέλος, ανακοινώθηκε πως ένα από τα projects που ανέπτυσε η Bungie και βρίσκεται αυτήν την στιγμή σε εξαιρετικά πρώιμο στάδιο ανάπτυξης, θα μεταφερθεί στα χέρια ενός νέου στούντιο εντός των PlayStation Studios, ώστε να μπορέσει η Bungie να επικεντρωθεί εξολοκλήρου στην σειρά Destiny και το επερχόμενο Marathon. Ο τίτλος αυτός θα επρόκειτο για μια νέα action περιπέτεια σε ένα science-fantasy σύμπαν, και παρόλο που μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουμε το όνομα του στούντιο που δημιουργήθηκε για να το αναλάβει, είναι σχεδόν βέβαιο πως θα εργάζονται σε αυτό ορισμένα -ίσως και αρκετά- από τα 155 άτομα που ενσωματώθηκαν με την Sony.
Ακολουθεί η επίσημη ανακοίνωση του Pete Parsons:
Το νέο μονοπάτι της Bungie
Σήμερα το πρωί, μοιράζομαι με όλους σας μερικές από τις πιο δύσκολες αλλαγές που χρειάστηκε να κάνουμε ποτέ ως στούντιο. Λόγω του αυξανόμενου κόστους ανάπτυξης και των αλλαγών στον κλάδο, καθώς και των δύσκολων οικονομικών συνθηκών, έχει καταστεί σαφές ότι πρέπει να κάνουμε ουσιαστικές αλλαγές στη δομή του κόστους μας και να επικεντρώσουμε τις αναπτυξιακές προσπάθειές μας εξ ολοκλήρου στο Destiny and Marathon.
Αυτό σημαίνει ότι από σήμερα, 220 από τους ρόλους μας θα εξαλειφθούν, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 17 τοις εκατό του εργατικού δυναμικού του στούντιο μας.
Αυτές οι ενέργειες θα επηρεάσουν κάθε επίπεδο της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένων των περισσότερων εκτελεστικών και ανώτερων ηγετικών ρόλων μας.
Σήμερα είναι μια δύσκολη και επώδυνη μέρα, ειδικά για τους αποχωρούντες συναδέλφους μας, οι οποίοι έχουν κάνει όλοι σημαντικές και πολύτιμες συνεισφορές στο Bungie. Στόχος μας είναι να τους υποστηρίξουμε με τη μέγιστη προσοχή και σεβασμό. Για όλους όσους επηρεάζονται από αυτή τη μείωση θέσης εργασίας, θα προσφέρουμε ένα γενναιόδωρο πακέτο αποχώρησης, που περιλαμβάνει απόλυση, μπόνους και κάλυψη υγείας.
Συνειδητοποιώ ότι όλα αυτά είναι δύσκολα νέα, ειδικά μετά την επιτυχία που έχουμε δει με το The Final Shape. Όμως, καθώς πλοηγηθήκαμε στις ευρύτερες οικονομικές πραγματικότητες τον περασμένο χρόνο και αφού εξαντλήσαμε όλες τις άλλες επιλογές μετριασμού, έγινε απαραίτητη απόφαση να επικεντρώσουμε εκ νέου το στούντιο και την επιχείρησή μας με πιο ρεαλιστικούς στόχους και βιώσιμα οικονομικά στοιχεία.
Δεσμευόμαστε για δύο άλλες σημαντικές αλλαγές σήμερα που πιστεύουμε ότι θα υποστηρίξουν την εστίασή μας, θα αξιοποιήσουν τα δυνατά σημεία της Sony και θα δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες για τα ταλέντα της Bungie.
Πρώτον, εμβαθύνουμε την ενσωμάτωσή μας με τη Sony Interactive Entertainment, εργαζόμαστε για να ενσωματώσουμε 155 από τους ρόλους μας, περίπου το 12 τοις εκατό, στη Sony Interactive Entertainment τα επόμενα τρίμηνα. Η Sony Interactive Entertainment εργάστηκε ακούραστα μαζί μας για να εντοπίσουμε ρόλους για όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους μας, επιτρέποντάς μας μαζί να σώσουμε ένα μεγάλο αριθμό ταλέντων που διαφορετικά θα είχαν επηρεαστεί από τη μείωση της ισχύος.
Δεύτερον, εργαζόμαστε με την ηγεσία των PlayStation Studios για να αναπτύξουμε ένα από τα έργα επώασης -ένα παιχνίδι δράσης που διαδραματίζεται σε ένα ολοκαίνουργιο σύμπαν επιστήμης-φαντασίας- για να δημιουργήσουμε ένα νέο στούντιο στα PlayStation Studios που θα συνεχίσει την πολλά υποσχόμενη ανάπτυξή του.
Αυτή θα είναι μια περίοδος τεράστιων αλλαγών για το στούντιο μας.
Ας αναλύσουμε το πώς καταλήξαμε σε αυτή τη θέση· είναι σημαντικό να καταλάβουμε πώς φτάσαμε εδώ.
Για περισσότερα από πέντε χρόνια, ήταν ο στόχος μας να στέλνουμε παιχνίδια σε τρία διαρκή, παγκόσμια franchises. Για να πραγματοποιήσουμε αυτή τη φιλοδοξία, δημιουργήσαμε πολλά έργα επώασης, το καθένα με σπόρους με ανώτερους ηγέτες ανάπτυξης από τις υπάρχουσες ομάδες μας. Τελικά συνειδητοποιήσαμε ότι αυτό το μοντέλο απωδυνάμωσε το ταλέντο μας πολύ γρήγορα. Επίσης, ανάγκασε τις δομές υποστήριξης του στούντιο μας να κλιμακωθούν σε μεγαλύτερο επίπεδο από αυτό που θα μπορούσαμε να υποστηρίξουμε ρεαλιστικά, δεδομένων των δύο βασικών προϊόντων μας υπό ανάπτυξη—του Destiny και του Marathon.
Επιπλέον, το 2023, η ταχεία επέκτασή μας οδήγησε σε μια ευρεία οικονομική επιβράδυνση, μια απότομη ύφεση στη βιομηχανία παιχνιδιών, την ποιοτική μας απώλεια με το Destiny 2: Lightfall και την ανάγκη να δώσουμε τόσο στο The Final Shape όσο και στο Marathon τον απαραίτητο χρόνο για να διασφαλίσουμε και τα δύο τα έργα προσφέρουν την ποιότητα που περιμένουν και αξίζουν οι παίκτες μας. Ήμασταν υπερβολικά φιλόδοξοι, τα περιθώρια χρηματοοικονομικής ασφάλειας ξεπεράστηκαν στη συνέχεια και αρχίσαμε να τρέχουμε στο κόκκινο.
Αφού έγινε σαφής αυτή η νέα τροχιά, ξέραμε ότι έπρεπε να αλλάξουμε πορεία και ταχύτητα και κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να αποφύγουμε το σημερινό αποτέλεσμα. Ακόμη και με εξαντλητικές προσπάθειες που καταβλήθηκαν από την ηγεσία και τις ομάδες προϊόντων μας για την επίλυση των οικονομικών μας προκλήσεων, αυτά τα βήματα απλώς δεν ήταν αρκετά.
Ως αποτέλεσμα, σήμερα πρέπει να πούμε αντίο σε απίστευτα ταλέντα, συναδέλφους και φίλους.
Αυτή θα είναι μια δύσκολη περίοδος στην Bungie και θα χρειαστεί να βοηθήσουμε την ομάδα μας να πλοηγηθεί σε αυτές τις αλλαγές τις επόμενες εβδομάδες και μήνες. Αυτή θα είναι μια δύσκολη εβδομάδα και γνωρίζουμε ότι η ομάδα μας θα χρειαστεί χρόνο για να επεξεργαστεί, να κάνει ερωτήσεις και να απορροφήσει αυτά τα νέα. Σήμερα, και τις επόμενες εβδομάδες, θα φιλοξενούμε ομαδικές συναντήσεις, ομαδικές συνεδρίες, και ιδιωτικές, μεμονωμένες συνεδρίες για να διασφαλίσουμε ότι διατηρούμε την επικοινωνία μας ανοιχτή και διαφανή.
Η Bungie θα συνεχίσει να κάνει σπουδαία παιχνίδια. Έχουμε ακόμα πάνω από 850 μέλη της ομάδας που χτίζουν το Destiny και τον Marathon και θα συνεχίσουμε να χτίζουμε εκπληκτικές εμπειρίες που ξεπερνούν τις προσδοκίες των παικτών μας.
Θα υπάρξει καιρός να μιλήσουμε για τους στόχους και τα σχέδιά μας, αλλά σήμερα δεν είναι εκείνη η μέρα. Σήμερα, επικεντρωνόμαστε στη στήριξη των ανθρώπων μας.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Bungie, αλλά και τον νέο τίτλο που θα μεταφερθεί εντός των PlayStation Studios, μείνετε συντονισμένοι στους PSholics.gr!